hur få pälsen ren från kattungebajs
Oh My God
Pärlan har jag ju märkt ..är inte världens bästa mamma
mina fina VITFLÄCKAR får jag tvätta av varje dag. Fulla i inkletat bajs
Pärlan verkar mer kleta ut den än nåt annat
jag vet att hon gör vad hon kan, stackarn
men till min fråga nu då
hur i hela fridens namn får man vit päls ren efter bajset
bra fråga, conchi är vit på rumpan…så nu är hon typ gul….ifrs har hon diarré, men ja, vi duschade henne men det gula gick inte bort
svårt att få små kattungar vita om dom har dålig mage eller en mamma som kletar ut,man kan liksom inte bada småttingar för ofta, bara vänta till dom kan bada riktigt sen låta det "nötas" bort

Ta Tabs Annki, därpå tar du shampoo för vita pälsar. En annan grej om det sitter fast ta Barnolja o tvätta med, då fastnar inte mer så lätt heller
#3 aha
tänkt väl att du hade nåt förslag
tabs..vad är det??
jag har house of anju. snowy blue…det kanske kan gå
ska jag tvätta med babyoljan menar du eller…
#2 just nu så tvättar jag de varje dag…skulle BEHÖVA flera gånger per dag…men det gör jag inte
En uppfödre i Norge som föder upp helig birma, hon bruka tvätta under svansen med Salo (Yes heter den här i sverige) innför utställningar o dyl.
Hon svor högt och heligt att inget tog fläckar äfter urin/bajs bättre enn det.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag tror Carina menar såna som man har till ögonen.Hej HoppLena
Hälsningar LENA
#6 nej förstår fortfarande inte
ja..yes är bra
Pads som man tvättar ögonen med tror du inte hon menar det,det kan ju räcka till en liten kattunge om man behöver tvätta ofta (bomullspads)Lena
Hälsningar LENA
Mirra kan bli lite gul på insidan av framtassarna och eftersom hon är så ljus så syns det så väl. Jag har letat efter ett "snällt" preparat mot detta (vill inte bleka katten med kemikalier som en del gör) och kom på ett effektivt medel. Ta pressad citron på flaska (funkar säkert med färskpressad också) och blöt en bomullspad med detta och badda rikligt. Efter två gånger så är Mirra fin igen. Billigt, naturligt och ofarligt.
man skulle ju kanske kunna ta jättemycket citron…o dränka in dem i gnugga o sen skölja av
just nu tar jag bara den handtvålen jag har på toa o tvättar 3-4 ggr så att lukten går bort…men jag ska ta o ställa ner snowy blue…så att den står där istället
skulle man kunna "dränka in"..bakdelen o bakbenen i pressad citron o gnugga lite efter själva tvätten…tror du det skulle hjälpa
jag blir lite förtvivlad..när de blir missfärgade i sitt vita fina.
#8 aha pads…jag förstår
jag måste väl tvätta bort citronlukten oxå…annars så ratar väl mamman dem

hahaha ja Annki menar det Lena säger! jag kallar dem så, o gubben letar alltis o skäller på mig efter han kommer fr affären, de du tvätar ögonen med.
Min lilla Cayenne bajsade så dumt som liten, när hon växte lite rakade jag bort detta Annki, ta det lugnt
Tvätta först med nån tvål eller schampo. Citronen är just för att få bort missfärgningar och jag låter den torka in. Citronsaft luktar inte mycket. Det är skalet som har så stark doft och det använder man ju inte =o).
#12 aha
BRA ska testa detta imorgon
jag vet att detta problemet kommer att lösa sig självt när de blir lite större o kissar o bajsar själva
men man blir ju förtvivlad när man tvättar o de ser likadana ut efter tvätten förutom att de inte luktar bajs längre
Det kan inte vara något roligt. Man vill ju att ens djur ska vara rena och fräscha.

Detta med viat katter kan ge dåligt samvete, man kan inte annat än göra så gott det går. Har aldrig tagit citron själv.Försökte en gång. Vet det bleker, men mina reagerade på doften som små, så detta gav jag upp vid första försöket. Men om detta hjälper så är det ju desutom en ofarlig grej att andvända, förutom den svider om det är sårigt el irriterat.

Hej Annki.
Alltså har du provat Gimpet torrschampoo,,,,,helt oslagbart.
Absolut det bästa jag köpt någonsin.
Testa det
Kram Tessan
Jag har prövat citron på kragen på min vita och lite i ansiktet och faktiskt så blir det vitare.Natti Lena
Hälsningar LENA

Tessan skriv vad du köper detta Gimpet torrschampoo
![]()
är det denna du menar
http://www.swecat.com/v4/category.php
jag känner igen den men jag kommer inte ihåg till vad

Jag är en sån där som snart provat allt
Imorgon sk ajag beställa detta ni visat mig, idag kör jag med 1 all system t mina enbart, då tar jag detta under ögonen innan bad, det sitter i 1 timme innan jag badar om de är mkt skitiga.
Men jag är beredd prova fler saker. Gelen har jag provat men då inte gjort som Annki säger här.

…här köper jag mina pälsvårdsprod.
Denna "firma" är otrolgt snabb & seriös; rekomenderar den varmt!!!
[Länken borttagen av IdaJ. Man får länka till produkter på en nätbutik men inte direkt till nätbutiken då detta anses vara reklam.]

Då ska jag ta beställa där.

Hon ser ungefär ut som min Bella, mamma t din Cayenne
Men den jag har problems med är mostern till Cayenne.

#24…Så go. Såg stor ut