Akut omplacering av Dino.
Hejsan
Jag har tagit hand om en perserhane som blivit övergiven! av förra ägaren,
När vi hittade honom var han utmärglad och deprimerad.
och hade ögoninfektion så att han knappt kunde öppna ögonen.
Väldigt kontakt sökande,
katten kom tidigare från ett omplacerings hem där förr förra ägaren dog och han och hans kompis bodde själva i ca 1 månad, sen efter det bodde dom ca 2-3 månader tillsammans med förra ägaren han lämnades ensam vind för våg i ca 6 veckor tillsammans med 3 andra katter.
Dom andra 3 flyttade hem till en granne till förra ägaren.
Han är väldigt snäll,kelig och kontakt sökande.
Trots att han (och dom 3 andra katterna )bott i misär med kattkiss överallt pga full kattlåda så har han inte visat några som helst tendenser till att inte vara rumsren,
han verkar tycka bäst om att vara inne och bli ompysslad.
han ska vetrinär undersökas i början av nästa vecka.
Vi lyckades få tag på hans stamtavla och enligt den fick han senaste vaccineringen i december förra året.
Han heter Dino och är 8 år och är kastrerad hane.
han tycker om andra katter och väldigt tolerant mot barn.
Väldigt lätthanterlig och fogerlig, en helt underbar katt till en snäll person som vill ge honom ett livslångt hem och kan ge han all kärlek och omtanke han förtjänar
det är väldigt viktigt att han kommer till ett bra hem.
Vi kan tyvärr inte behålla honom själva pga att vi är trångbodda och har redan en katt sedan tidigare som tyvärr inte fungerar ihop med andra katter.
hoppas att det finns kärleksfullt hem åt denna underbara katt kille han förtjänar ett bra hem och ett bra hem förtjänar honom en riktig liten solstråle trots allt han fått uppleva.
Han finns i södra stockholms regionen.
skicka pm vid intresse.
mvh.
Fy vad ledsamt !!
Har du varit i kontakt med uppfödaren till Dino? Oftas vill man ju veta vart sina katter är och att dom mår bra.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#1 Jag skickade ett pm angående just detta igår så det är nog på gång. 
Yataz
Bra ! Så man börjar i rätt ände
stackars liten 

Kunde inte Pm dig. Har haft en Dino som är 8 eller 9 år i år. Blev omplacerad först till en familj och sedan till en äldre dam. Han kom från Hassellidens. Är det honom så Pm mig snälla. Svartsmoke till färgen./Laila
Hejsan, jag har varit i kontakt med uppfödaren så hon känner till hela historien nu.
Firinella, vilket sammanträffande med namn och ålder.
men han kommer ifrån en annan uppfödare så det är inte samma katt han är röd. hoppas din gamla dino har det bra .
mvh

Det var bra det. Jag blev jätteorolig där för en stund. Synd om kissen Dino iallafall. Hoppas du hittar någon som kan ta bra hand om honom. Lycka till… /Laila
Hejsan, Dino har fått ett jättebra hem han kan komma till så jag tror att det här har löst sig, dit även hans tidigare katt kompis ska få komma så förhoppningsvis så är slutet gott.
Tack för alla pm och så
mvh.
Det var tips via uppfödaren som det löste sig så tack för tipsen om att kontakta uppfödaren
mvh
Vad skönt !!
#8 Varsågod. Skönt att allt löste sig! 
Yataz

Hejsan!
Det är jag som är uppfödaren av Dino, S*Amors Troll Calender Boy, som hade ett underbart hem hos kattungeköparen i Uppsala tillsammans med en perserkompis och en liten hund.
Efter nästan 8 år i detta hem gick ägaren hastigt bort i våras…. tyvärr i förtid. Hon hade precis fyllt 50 år. Dino och kompisar fick flytta till släktingar på landet som tyvärr inte kunde ha dem kvar eftersom deras egna katter var vana att gå ut och in…. något som Dino & Co aldrig lärt sig. Efter noga koll omplaceras de två katterna och allt verkade bra…. tills detta uppdagades…
Nu har det lyckligtvis löst sig till allas glädje. Jag är tacksam att du "nosferatae" engagerade dig så och lyckades få ett lyckligt slut.
Skickar några foton på kullsystern till Dino, Calender Girl, kallad "Kajsa" som stannade hos mig.
Här är hon som liten rullta på klöverängen för första gången gående i gräs enkom för att fotograferas….
Här fotade innomhus som lite äldre tjej……
Även kullbrodern "Dino" förevigades i gröngräset innan han flyttade….. Jag skall leta efter foton på honom också …… det är i alla fall 8 år sedan han flyttade….
Kram
Gun-Lis
S*Amors Troll

skönt att allt löste sig
gott att vi fick höra historien oxå.

Instämmer med # 13 /Laila

Tänk vad tur att perser i fokus finns
.
Man når ju väldigt olika människor på såna forum.
Skönt att det blev ett lyckigt slut .
Lisa-vilka läckringar och vilka härliga bilder.