Persersajtens framtid
Uffe
Jag väljer att svara på ditt inlägg #49 från den här tråden i en ny tråd. Den gamla hade redan fått 51 kommentarer.
Bengan gick på som en ångvält tillsammans med flera andra av dina medlemmar här inne och valde dessutom att aktivt försöka sabotera en annan sajt på iFokus. Därefter valde han att avsluta sitt konto på iFokus. Att återaktivera kontot är inte helt enkelt för oss och med tanke på allt Bengan skrev så känns det faktiskt som att han gott kan registrera en ny medlem om han nu ångrat sig. Att lägga ner en massa tid på att försöka hjälpa människor som inte har något förtroende för oss känns inte speciellt meningsfullt.
Att min flickvän Ida stod upp och skrev en kommentar för att försöka lugna hetsjakten på Linda som dina medlemmar ägnat sig åt är jag stolt över. Att din Medarbetare Rolf däremot direkt tog bort hennes kommentar är under all kritik. Och att du med all din pondus och din erfarenhet använder den kraften till att "våldta" en person som inte har samma erfarenhet och förmåga att få folk med sig är skrämmande. Det skrivna ordet är ett mäktigt vapen i vår tidsålder och jag mår alltid lika dåligt när jag ser hur den kunskapen hamnar i händerna på fel människor. Du vet exakt vad jag talar om.
Vi har arbetat stenhårt under många år med att utveckla iFokus-konceptet och om inte du och dina medlemmar här inne på Perser iFokus uppskattar vårt arbete föreslår jag att ni tar era diskussioner till något annat ställe.
PHPBB brukar vara ett alternativ som många väljer. Jag vet att bland annat Lorita som ni sett dyka upp här i trådarna och prata skit om oss försöker bygga upp ett eget hästforum på den plattformen. Likså så medlemmen Kacka som inte gillade det sätt som sajten Shetlandsponny sköts på. Här är en länk till PHPBB: www.egetforum.se
Jag arbetar extra som internetkonsult för att dra in pengar så att vi kan betala driften för servrarna på iFokus och försöker hjälpa alla här så gott det går men någon j*kla måtta får det faktiskt vara.
Mvh // Staffan
Då föreslår jag att du omgående lägger ner sajten. Hetsjakten på Linda började när jag hade avslutat mitt konto. Jag var inne flera gånger för att fösöka lugna ner folk, men utan större framgång.
Men jag hade tydligen rätt i förtroendefrågan
Lägg ner Persersajten !!
hmm
Lägg ner, det tjänar ingenting till. MAn har bestämt sig och nu försvinner jag.
Till Staffan:
"Vi har arbetat stenhårt under många år med att utveckla iFokus-konceptet och om inte du och dina medlemmar här inne på Perser iFokus uppskattar vårt arbete föreslår jag att ni tar era diskussioner till något annat ställe".
Citerar ett litet stycke ur ditt inlägg högst upp i den här tråden. Jag kan bara tolka det på ett sätt, ni gillar inte den här sajten och vill inte ha den eller oss medlemmar. Jag är på flera andra kattforumen och visst kan det blåsa hårda vindar där också ibland men här på iFokus verkar det banne mig inte klokt på något håll.
Jag som tydligen inte uppskattar er tillräckligt mycket väljer härmed också att avsluta mitt medlemsskap.

#1 Uffe
Vi kommer att tillsvidare låta sajten finnas kvar för att se om vi kan hitta någon annan som vill ta hand om den istället för dig. Jag hoppas det - vi vill gärna ha en Persersajt här på iFokus.
#2 miapia
Är detta en fråga du ställer på riktigt? Du skrev ju bara en massa skräpinlägg där för att försöka sabotera den sajten. Du var för övrigt en av de värsta upprorsmakarna här under gårdagen. På din personliga sida står det att du är 38 år, det kan omöjligtvis stämma.
#4 Pepasas
Jag har personligen tyckt att den här sajten hört till en av de allra finaste på iFokus och att du väljer att avsluta ditt medlemskap är tråkigt. Under gårdagen övergick dock den trevliga stämningen till något som närmast kan liknas vid en medeltida häxjakt, och det är inget vi vill se hos oss på iFokus. Lycka till med dina andra kattforum!
Mvh // Staffan
Ja detta va droppen. jag har inte lagt mig i mkt men nu är jag trött på det här. Håller med Uffe o Pepasas i alltihop, och jag lovar vi ska finna ett eget forum, detta är ju inte klokt. Hoppas ni får lägga ner hela fokus
Jag räcker upp handen och vill hemskt gärna följa med till den Nya Perser forumet "om jag får vill säga" för detta är ju rent ut sagt skit då det är som det nu är här 
Det är konstigt att avreggade medlemmar debbateras av I Fokus VD offentigt, tur man fixade en ny inloggning så man ser vad som händer.
När det gäller hetsjakten på Linda så får hon nog skylla sig själv. Hon satte hela persersjtens existens på spel och fick tilbaks med samma mynt. Jag vill nog påstå att hon gick på som en ångvält hon med. Sen att man då från I fokus ledning tar ställning för den ena parten till 100% är väldigt märkligt, det har inget med att man värnar om medlemmarna att göra. Det är något annat som ligger bakom detta.
Jag valde att lämna i fokus eftersom att jag tyckte att Uffe behandlades orättvist, men tyckte att man kunde komma tillbaks när Niklas och Uffe rett ut alltihop, men tydligen var det inte så. Det hela känns som något en repris av det som hände på Norsk Skogkatt I fokus för några månader sen.
Sen vill jag gärna säga till Staffan att han kan gärna PM:a mig om det är något han vill, jag fick inte ett PM igår, fick ingen varning eller avstägning, jag gick själv. Om jag jagade Linda så hemskt som du staffan beskriver det idag så hade väl det varit på sin plats.
Strunt samma nu lägger jag denna debatt bakom mig, och vill någon nåt i detta ärende så använd PM funktionen.
Mvh Bengan
Ni måste ursäkta mig för jag förstår inte vad som händer här på vissa inlägg.
Jag tänker inte citera något inlägg.
Måste det vara massa bråk för jag tycker inte detta leder till något bra varken den ena tråden el. den andra eller denna. Usch vad tråkigt.
Jag har precis varit på några andra forum och där det också bråkas om alla olika raser, många försvarar sin där jag fick sluta läsa för man blir ju inget annat än deppig. Hade alla dom stått framför varandra så har det blit rejäla bråk..usch..vilka påhopp det är där ute och försvar för sin ras.
Så kommer man hit skapar nya trådar men det bråkas även på denna sajt som jag tyckte personligen hade blivit bättre.
Jag säger bara detta är vi barn eller är vi vuxna människor??
Lägg ner nu så att återligen kan skratta ihop å hjälpa varandra.
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#8 BenganA
Att du står på dig och tycker att du handlat rätt som deltog i detta ställer dig knappast i ett bättre ljus. Det enda vettiga du bidragit till i den här debatten var ditt sista stycke:
Strunt samma nu lägger jag denna debatt bakom mig, och vill någon nåt i detta ärende så använd PM funktionen.
Passar inte galoscherna här på iFokus så föreslår jag avregistrerar även din nya medlem. Om du ändå väljer att stanna kvar uppfattar jag det som att du trots alla ord kan förstå och förlika dig med mitt agerande i den här frågan.
Att ett tiotal vuxna människor ger sig på en tjej och inte tillåter någon att komma till hennes undsättning. Man baxnar.
Mvh // Staffan
uttrycket passar det inte så stick
det känner jag igen från min ungdom…o har lagt bakom mig i takt med att man blir vuxen
jag förvånar mig över att se ett liknande ordval här
10 Och ändå kunde du Staffan inte använda PM funktionen.
Mvh Bengan

#11 Annkis54
Jag brukar normalt sett aldrig uttrycka mig så hårt men när nu Bengan kliver fram och försvarar sitt agerande igår kan jag faktiskt inte hitta ett bättre sätt att säga det jag vill säga på.
"Passar inte galoscherna här på iFokus så föreslår jag avregistrerar även din nya medlem"
Ja, det kanske var dumt att tappa fattningen på det sättet, jag ska tänka på det framöver.
Mvh // Staffan
ger ju hopp om livet i alla fall
Varför inte radera nya konton om den redan har ett aktivt konto? tycker det ej ska vara tillåtet ha dubbla konton.. Som jag sa i annan tråd man är aldrig anonym på nätet.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#12 BenganA
> Och ändå kunde du Staffan inte > använda PM funktionen
Nej, jag tycker gott att alla medlemmar här på Perser-sajten faktiskt kan få se att det finns en annan sida av myntet också…
Mvh // Staffan
#15 Vet inte om det är mig du menar, men jag har endast ett konto
Mvh Bengan
#17 det var till de som äger sajten. Om de ser en som reggat nytt konto som ej avreggat det andra ska få det nya raderat samt få varning.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Mymlan - det skulle vara väldigt svårt att hårddra så… många är flera i familjen som sitter vid samma dator. Det är nog mest i sånna här situationer där man ser att någon avregistrerat sig och tar nytt eller flera nya konton för att fortsätta som det behövs kontrolleras upp.. eller då någon pga av att dom klivit över dom regler som finns o ska stängas av som det behöver tas till.
Sen finns det dom som glömt sitt lösenord o får istället öppna nytt, eller som av någon anledning av registrerar sig (finns många inte alltid att man rykt ihop) som sen kommer tillbaka med nytt nick.

Jag vill bara rätta jag har några SMF-forum och dom funkar bättre än PHPBB, rätt ska vara rätt 
Jag såg att Johan inte tyckte vidare om vad Linda gjort heller. Kan det vara så delade meningar bland ägarna?
igentligen skulle jag inte bemöda mig med att skriva ett inlägg till dig RolfH, men trodde du ville avsluta ditt medlemsskap här?! och av min erfarenhet när man väntar på att sitt medlemsskap ska avslutas så brukar man ju inte direkt vilja skriva o kommentera en massa.. men jag vet ju inte vad du tycker, du kanske igentligen vill stanna kvar här..
#22 Oh nej, men jag måste ju göra något medan jag väntar.
#22. Va glad Han hjälper ju till att öka den sk aktivitetsindexet och ni kommer högre upp på sökmotorerna. Be Happy
Ju efter dessa dagar är nog AI bra högt, men det kommer en vardag också. Tror nog ändå att många kattmänniskor tror mer på en fd styrelsemedlem i Sveriges raskatters riksförbund, Sverak än alla andra skribenter.
Varför #25? Skulle de vara mer trovärdiga än oss andra?
#25. Det är tur att du har en fd styrelsemedlem i SVERAK att luta dig mot då du nu har kört Independets trovärdighet i botten. Har för mig att du är styrelsemedlem inom Independet.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#27 IDP har ingen styrelse så där har du fel. Är ej heller med i någon styrelse i någon IDP-klubb.
#26 Med alla andra skribenter menar jag alla de utomstående som efter Insider-programmet skyndade till persersajten för att beklaga alla stackars missbildade katter som perseruppfödare föder upp. Du är väl en kattmänniska?
#28. Går jag in på Kustkattens sida och klickar på knappen Independet kommer jag bland annat till just Kustkatten och trycker jag där på Styrelse hittar man en styrelse alltså har independet en styrelse där precis som i de andra klubbarna. Nu stod inte du med i styrelsen (förlåt) men du har ändå förtroendeuppdrag enligt sidan.
I vilket fall som helst tackar jag dig att du öppnat mina ögon. Tänkte gå med i en independetklunn i Stockholm, men nu blir det en SVERAK-ansluten klubb istället. De kanske inte är lika barnsliga där.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#28. Jo, jag är nog en "katt-människa" men jag hoppas att jag har en viss förankring även i verkligheten.

Man kan ju inte dra alla Independet klubbar över samma linje.
Sverak har ju sin styrelse,Independet har en styrelse i varje enskild, min heter tex Smålandskatten
Jag vill inte kommentera era åsikter osv, men gärna få sagt att för man inte gillar Rolf, så kan man vara med i en annan idp klubb än Kustkatten då.
#29 Dra inte alla över en kam, jag är medlem i 2 IDP klubbar varav jag är aktiv medlem(registrerar samt ställer ut) i en av dom och jag rekomenderar FGK = Gästrikekatten.

#32 Vilka utstälningar har du varit på? Varför rekommenderar du: Gästrikekatten. Vår klubb är också bra Smålandskatten.
Antagligen rekomenderar jag den eftersom jag anser den klubben är bra, ställer upp för sina medlemmar och behöver man hjälp så får man det snabbt. Var på en Mässa bland annat tillsammans med klubben som hölls i Gävle och hade skitkul dom dagarna,hade då med några av mina katter som träning inför ev utställningar.

okej undrade just vad för utställningar har varit nyligen, men kom inte på någon

Vad IDP anbelangar, så är det ett samlingsnamn på ett antal kattklubbar, som valt att samarbeta med varandra.
Det finns INGEN Independentstyrelse! Det finns INGET Independentkansli, det finns INGET Independentförbund.
Varje klubb inom IDP-samarbetet har sin egen styrelse.
Man ska alltså inte dra alla IDP-klubbar över en kam. GittanL, du ka i lugn och ro gå med i en IDP-klubb i Stockholm och känna dig alldeles trygg där. Du kan vara aktiv i din egen IDP-klubb utan att bry dig den minsta om oss andra. Var och en sköter sig själv - säger en som varit med i en IDP-klubb sedan 1984.
Independet står ju för just självständighet, varje klubb har sin styrelse och sina stadgar osv.
/Lotta

Men nu ska vi vara snälla här inne. Rolf är ju här och skriver och höjer vårat index lite :-)
Om han nu saknar oss så mycket här inne så låt honom skriva lite. ;-)
Mvh Åsa (illertanten/apan)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vet att minst två till tycker som mig. Vi har kommit fram till efter allt bråk att Independet står för Anarki och Kaos, SVERAK står för diktatur och Toppstyrning. En av de här två håller på att kolla om man kan starta CFA-klubb i Sverige, vad nu det är. Och är det ett mellanting av Independet och SVERAK säger jag ja. Tar SVERAK nu pga att man, tror jag, följer majoriteten. Tittar man på det som varit här så ska man ha igen sitt eget om så majoriteten ska bort. Och det jag tycker är värst är att han har förtroende ppdrag och ingen i den klubbens styrelse har sagt något här, Ingen i någon annan klubb heller. Inte ens LeffeD som varit här hela tiden har gjort något vad jag sett. Därför väljer jag i dagsläget SVERAK
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Självklart ska alla välja den klubb man själv vill. Men man ska också tänka på att man aldrig kan vara sams med alla och tycka lika som alla. Bara för att ingen väljer att dementera något så betyder det inte att man samtycker. ibland kan det vara bättre att jobba på det som är fel från andra håll än att tvätta det på internet.
Jag hade nog mer förstått om de andra i styrelsen gick in och höll med om alla saker man inte själv tycker. Men så är det ju inte heller. och vi har inte den blekaste aning om vad som händer i perforin liksom.
Jag tycker att LeffeDs agerande i allt detta tjaffsande har varit helt underbart. Själv har jag otroligt mycket att lära mig av den mannen. Ödmjukhet, förlåtelse, vänlighet och förmågan att ibland bita sig i tungan och vara tyst.
Jag hoppas att ingen väljer sin kattklubb efter det tjaffsande som varit här inne under den senaste veckan, utan går på andra kriterier än sådant.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars