Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 354 ggr
Marita-L
0

Hur många hanar och hur??

Ja

Hur har ni det och hur gör ni om ni har fler och hur fungerar det??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

jag höll på att skriva att jag bara har en…fast jag har visst precis kastrerat honomGeneradCool
första gången på alla år som jag är utan avelshane
fast det är bara just nu
för att återgå till din fråga
jag kommer att ha en avelshane. Kommer aldrig att stänga in nån…o att ha 2 st som går fritt tror jag är väldigt ovanligt
fast jag vet att det förekommer

fast detta är min högst privata uppfattning
de som har flera på vilket sätt de än har de på…är OK för mig.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Zolas
0

Får jag svara här, fast jag har skogkatter?  I alla fall har jag just nu tre hankatter de går lösa i familjen och bland våra hundar och andra katter, har inga problem med dom. Har alltid haft hankatter, ofta flera stycken på en gång. har sällan haft några problem, men visst markerar dom, men jag vill inte stänga in någon av våra katter, har ju skaffat dem först och främst för sällskap, och vilket sällskap skulle de vara om de vore instängda. Nej, det blir till att gå med hink och trasa. Det finns ju inget underbarare än en hankatt!  Visst kanske det känns lite på lukten hemma när de är som mest haniga, men annars är det inga problem, de slåss inte heller det har mina aldrig gjort, ( peppar, peppar ) fast jag har haft fertila hanar i alla år. Tror att om de får lov att vara lösa och inrätta sig efter varandra och efter flocken, så är det lättare. Börjar man stänga in, då hetsar de upp sig mer. Och en annan aspekt! Om man stänger in sin hane för att senare kastrera honom, och tror att det bara är att släppa ut bland de andra igen!!  Det går sällan, utan då har man en kastrat, som kanske måste sitta instängd i sitt rum ändå, eller omplaceras. Vuxna katter är inte alltid så lätta att sätta ihop igen. Inget roligt.  Det är mina erfarenheter. Glad

Marita-L
0

Denna tråd har nog ingen betydelse vilken ras man har så alla är välkomna.

Själv har jag en hane men har önskningar att kunna två så att jag äntligen får in min silverhane.

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

#2…visst får vilken rasägare som helst skriva härFot i munnnen
när jag o vissa andra (tror jag) pratar om problem med att flera avelshanar bor fritt tillsammans, så menar vi ju bland annat strilning
Jag skulle inte klara av det o därför så väljer jag EN

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

_strilning
_

Precis det är ju något man absolut inte vill ha..men längtan efter min silver hane finns där och om jag behåller avkomma så är ju två hanar bra att ha att säga..men svårt..kanske.. massa…RÅD =)

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

suckande å stönande..

Crystal Pearl´s

Leonis
0

Jag har 2 just nu och det går aldeles utmärkt, ingen strilar eller är bråkig här. Den hanen som bråkade både med tjejer och hanar är nu borta så det är lugnt och skönt igen.

simzonites
0

Det beror väl mycket på hur man bor och hur stora ytor katterna har att röra sig på också.

/Lotta

Leonis
0

#8 stämmer nog bra det, här finns plats i alla fall villa 3 våningar 9 rum 2 kök 2 badrum samt stor inplastad altan Flört

Faxlin
0

#9: Lät som rena drömmen. Så vill jag också bo:-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Leonis
0

#10 jo visst är det skönt med stort hus men det kostar i uppvärmning också Gråter håller just nu på att bygga rum i källaren där det ska finnas tvätt och blås möjligheter för katter vid bad o pälsvård. Har precis skaffat en Blås på ställning jag monterade vid ett bord då jag badat katten så vips upp på bordet  allt för att underlätta pälsvården.

Faxlin
0

#11: Kan tänka mig att uppvärmningen inte är så skojig. Hoppas ni inte har direktverkande el bara. Då lider jag verkligen med er.
Låter så himla skoj att kunna få iordning ett speciellt rum för att verkligen pyssla om pälsarna dock.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LarsiForshaga
0

1 hane och 2 honor…funkar kanon. Han har inte visat tendens till att märka revir än. Men PP är nått som gäller till mina honkatter, han vill hela tiden, fniss. Som alla killar Flört