Perser iFokus

Perser

Etikett: 14-sverak-eller-wcf-anknutna-frågor
Läst 1962 ggr
Cybercat
0

Jag är nyfiken gul (& svart)

… för det är väl ändå Sveraks färger? =)

Jag har varit inne på Sveraks hemsida, egentligen av helt andra skäl, men läste då igenom diverse meddelanden om open doors. en sak jag lade märke till är att Sverak enbart pratar om att open doors inte längre (eller aldrig varit) öppet för WCF och TICA. Det står ingenting om CFA.

Exempel:

"SVERAKs styrelse har nu alltså beslutat att inte samarbeta alls med de klubbar/organisationer som har en helt annan syn på kattavel, raser, hälsa och annat som inte är förenligt med svensk lagstiftning, vilket föranlett att vi stänger "open doors" för WCF och TICA."

Så, frågan är - innebär detta alltså att open doors ÄR öppen för CFA, eller har jag bara missat det pressmeddelandet? Någon som vet?

sidentassen55
0

maila dom och fråga vet ja, då lär du väl få ett riktigt svarCool

Jag har inte en susning om hur det fungerar…..

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Marita-L
0

har en helt annan syn på kattavel, raser, hälsa och annat som inte är förenligt med svensk lagstiftning

hm…. undra vad dom menar med detta? Obestämd

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Headturners
0

Ja vet inte men ja tror det handlar om att man ställer kattungar vid för låg ålder.

Sussie

[MonEnil]
0

#2  Ja, det kan man undra. Det är nog ingen som förstår den formuleringen, för alla i Sverige är naturligtvis skyldiga att följa svensk lagstiftning. Till och med vilka raser som är förbjudna finns lagstadgat. Det enda som kan vara överordnat svensk lag är EU:s lagar.

FIFe finns i flera länder i världen än Sverige, och jag tror knappast att svensk lagstiftning har någon betydelse där.

CFA har väl raser som inte är godkända i Sverak eller ens lagliga i Sverige, så de kanske helt enkelt har glömt att CFA finns…

origirl
0

#4 "CFA har väl raser som inte är godkända i Sverak eller ens lagliga i Sverige, så de kanske helt enkelt har glömt att CFA finns…"

Ønsketenkning Skrattande

Headturners
0

Är det någon som fått nått svar på emmas fråga, gäller det fortfaranda att CFA:are får ställa på Sveraks tävlingar?????

Headturners
0

Ja nu fick jag ett svar som ja tror stämmer  Det är fortfarande open doors för CFA:are att ställa på Sveraks utställningar men man måste ha en underskrift ifrån sin klubb på anmälan.

Sussie

Annkis54
0

oki

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

EddaM
0

Och det finns raser som är godkända i CFA som är förbjudna i Sverak och sverige att föda upp. Så detta är en del av slitningen med vad jag vet. Bättre att inte låta de uppfödarna ställa ut än att ta bort alla lixom. Sedan har det ju varit så att uteslutna uppfödare gått med i IDP/CFA o fått fortsätta att föda upp. Och detta är ju inte bra direkt för det finns ju en anledning till att man blir utesluten.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Annkis54
0

Sedan har det ju varit så att uteslutna uppfödare gått med i IDP/CFA o fått fortsätta att föda upp. Och detta är ju inte bra direkt för det finns ju en anledning till att man blir utesluten.

o likadant åt andra hållet tror jag:)?

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

AlexH
0

#10 stämmer ! samma åt andra hållet…

Och WCF i Norden följer visst svensk lagstiftning

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se