Perser iFokus

Perser

Etikett05-kattungar
Läst 1596 ggr
Peace
0

Väldigt jobbigt

Det är väldigt jobbigt att vänta på en kull som aldrig verkar anlända. Nu krystar hon åtminstone, då och då men inte så ofta.  Vill ha annat än svart men hon lär komma med 2-4 svartingar utan silver förstås.

Har inte sovit en blund.

Marita-L
0

Såå spännande Skrattande då håller jag tummarna hårt

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

sidentassen55
0

Jamen såå spännande, även om det bara blir svartingarCool

Nu är hon ju iallafall på G med sitt förarbete, snart ska du se att första är ute och sedan blir det plopp, plopp, ploppFlört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

IdaJ
0

Lycka till!

Peace
0

Tack, kan ju inte stava ens. Jobbigt menar jag. Hittade en halvfärdig blå honunge, en av honorna började föda samtidigt :-(. Inga öron, ögon eller päls och gördeln var lindad runt. Den här krystar nu på allvar men första ungen är ju alltid svår.

Mayer
0

Spännande!Hoppas på silver=)

Peace
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kom och gick, det kom bara två små, en flicka och en pojke, men hon kurar fortvarande under hallbyrån och vägrar stanna hos bebbarna. Jag hade tur jag hade strumpor på när den första föddes för hon högg tänderna i den närmaste, lyckades få av strumpan och hon misshandlade den, fick bara litet rivsår i tån. När nästa kom så fick handduken stryk.

Ni kan aldrig gissa vad jag fick ;-). Kan det möjligen vara svart. Fast de var så blöta och det är inte lätt att se det röda alla gånger förrän ungen är torr. Men killen är röd i alla fall, kolla frillan och öronen så pekar åt alla håll. Han är bara två minuter gammal, tjejen 10 minuter.

Headturners
0

GrattisKyss

Mayer
0

Grattis till de små med häftig frilla!!!

Strumpor?

Peace
0

Hann bara skriva det här och när jag gick ner så låg det en till unge på golvet, tror han är creme eller cremesmoke. Men sedan hittade jag en blå bakom henne, kall, i påsen och död och försökte förstås få liv i ungen tills jag märkte att den hade alla tarmar ute. Har aldrig varit med om maken. Synd, den var blå, byäääh.

Tackar för grattisarna, har dock inte mycket hopp om den här kullen om inte mamman tar sitt ansvar, jag klarar inte av dygnet runt matningar numera.

#8, Strumpor, sockor kanske är rätta ordet :-). Har sockor på mig och hon högg tag i min fot när första ungen kom. Det var inte ömsint utan hon bet och rev för allt det onda som hon kände när hennes livs första unge kom ut. Hade jag inte lyckats få av strumpan så hade jag nog inte kunnat gå på ett bra tag.

Annkis54
0

O så kul
grattis
om hon inte vill ligga hos ungarna så kan du ju lägga in henne i en transportbox…o stänga under kontrollerade former. Brukar gå ganska fort att de fattar galoppen.
vad vägde dem??
o du….stort grattis till dina "ickesvartingar":):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Iwanhoe]
0

Hur har det gått?

Marita-L
0

Grattis till de två Glad

tråkigt med dom andra som inte det gick så bra för men men..

Crystal Pearl´s

Peace
0

Tack alla!

Var nyss till dem och när jag gav "Sara" mat så tänkte jag ta upp dem och väga dem, flickan verkade död redan. När jag tog upp den så hade den moderkakan kvar, ha ha, det hade kommit en till svart tjej. Men den var så full av vatten och kunde knappt andas trots att jag både sög och slungade den så hon finns ej mer. Resten diar mamman, när jag väl tvingade mamman i bolådan så började hon titta på sina små, spinna och erbjöd sina tuttar. Har inte vägt dem, vill inte störa för mycket nu när mamman väl accepterade dem. Det var väl kanske för att hon hade fler på gång hon inte fick ro. De är små utom nummer två, den röde hanen som är större. De ser ganska fina ut allihopa, fast det kanske inte går se på de första bilderna, hihi, finare än vad Sara var som nyföding.

I morgon blir en kull, de tre svarta, två veckor, bara en öppnat ögonen, den minsta, så jag ska försöka komma ihåg att ta bilder. Är så trött så jag kan glömma mitt eget namn just nu.

Marita-L
0

Ser fram emot bilder då Skrattande

Crystal Pearl´s

Firinella
0

Grattis till dina små bebbar. /Laila