Perser iFokus

Perser

Etikett05-kattungar
Läst 4699 ggr
Peace
0

Känslig? Titta INTE!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den blåa som föddes igår, allt var liksom ute men ingen hål i kroppen. Det heter visst öppen buk.

Alla var de små, vägde idag. De tre som lever vägde 53, 57 och 77 gram. De lever än i alla fall och skriker då och då.

Annkis54
0

ser otäckt ut
men jag tycker att sånt här är jättebra att få se. Jag har aldrig sett det förut. Tänk om man kunde få se allt sånt här …ovanliga saker…så vi har en bild av hur olika saker ser ut.
tack för att du delade med dig….
ovärderligt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Peace
0

Tack Annki,

Nej, har inte sett det förr heller. Den såg ju ut som en unge i påsen men när jag tog bort påsen för att liva upp ungen och massera den då såg jag att allt hängde där nere, tarmar med mera och den stora klumpen närmast kroppen vet jag inte ens vad det är. Söt var den för övrigt men hade inte ens svans och bakbenen var vridna som kutterspån.

Cybercat
0

Ish - som Annki säger, det ser otäckt ut. Det gick något fel ganska tidigt i utvecklingen för att det där skulle hända, skulle jag tro.

Det är en av de saker jag ännu inte varit med om, kanon att du delade med dig av bilden, tack!

Marita-L
0

Tack för att du delar med dig Peace !!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

sidentassen55
0

I börjag av min tid som uppfödare hörde jag ofta talas om att det kunde komma bebisar med , just som din där, öppen buk…..jag hade aldrig sett det själv, men det var många som berättade om det och jag fasade varje gång jag skulle ha kattungar, att det skulle bli min tur att få uppleva detta fenomen.

För ett par år sedan var det faktiskt min tur att få se hur det såg ut, pigg och kry bebis, men med massor av bukinnehållet utanför, ja dte fanns bara en sak att göra.

Jag har själv haft mina teorier om varför det inte är så vanligt längre, och jag har varit inne på att man inte linjeavlar lika mycket längre, för om jag ser tillbaka så var det ofta de katterna som drabbades….jag vet inte om det stämmer men men……

Trist för dig att detta hände, men det är sådant man får lära sig att tåla, någongång…..jag tycker mig se att bebisen inte är färdigutvecklad så något har ju hänt under processen….har honan haft någon infektion under dräktigheten?

Å andra sidan säjer jag so dom sa till mig på djursjukhuset:

OM man tänker på att under ca 63 dygn ska ALLT tillverkas och utvecklas till den högsta perfektion…..inte ska man väl förvåna sig om någon liten celldelning inte fungerar som den ska, eller att någon liten gen får fnatt och gör något annat än vad den ska, eller hur?

Lycka till med dina övriga bebisar, håller tummar och tassar för att det går vägen med dom…

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Peace
0

Jag hade helt annan bild av öppen buk, jag trodde ju att det var navelbråck för jag har aldrig sett en sådan, men en uppfödare jag visade bilden för innan sade det heter öppen buk. Det var inte kladdigt och äckligt som man hade föreställt sig men visst kändes det konstigt att se en sådan, jag vet inte tillräckligt om anatomi för att ens veta vad de olika grejerna är för något.

Hon verkade ju i alla fall frisk under hela dräktigheten men hon hade en fästing som hunnit bli ganska stor för många veckor sedan. Vet inte om det har betydelse.

Tjejen i kullen är död nu och den andra lilla dryga 50 grammaren, det är inte mycket liv i honom heller, skriker bara och honorna kastar honom åt sidan hela tiden så under natten när jag sov så skrek han ensam på golvet där jag hittade honom efter 4 timmars sömn. Han vill inte ha mat, ville inte igår heller.

Rödingen jag skickade bild på, som var störst med sina futtiga 77 gram verkar må bra och har gått upp i vikt.