Feta svansar
Jag har hört en gång för längesen att om man har fet päls på svansen på persern så var det bästa sättet att få bort det att lägga mer fett i pälsen. Inte försöka torka ut pälsen. Stämmer det eller är det en myt?
Det finns nog lika många sätt som det finns människor
Men det kan funka…fett löser fett
så har du problemet o inget annat har funkat så testa
fast du är ju tvungen att tvätta ur det efter en stund
jag har hört vissa som säjer majonäs
andra säger potatismjöl..som ska suga upp fettet
andra testar House of Anjus greaseremover
det sista som jag har testat är GOOP
men jag har inte nån katt med fettsvans längre
när jag hade det så hittade jag inget som hjälpte…men det var ca 10 år sen så jag har inte testat ovanstående metoder själv för just fettsvans
Men vet att det är JÄTTEBESVÄRLIGT

Ja det är väll som med det mesta alla har sina små knep *ler*….
Har ju själv malteser o vet att för att få absolut bästa resultat på pälsen så byter man schampoo - oavsett vilket så får man bra resultat första gången *ler*

En av våra tidigare avelshanar fick "stud tail" eller fettsvans som vi brukar säga. Jag köpte en "grislampa" (en sån där värmelampa för lantbruk) och hängde den över favoritplatsen. Sen ville så klart ALLA ligga där.
Men till poängen - värmen torkade ut fettet och jag behövde aldrig exprimentera med annat. Har en bok där det står att man ska torka vetekli på svag värme i ugnen och sen gno in i det feta området innan det har kallnat helt. Vet inte om det fungerar…

Vad e fettsvans egentligen, från en som får hem sin första perser på söndag =)
Fetsvans är när en katt då ofta hane får som svarta porer i skinnet på svansen + att svansen Pälsen blir fet ungefär på halva svansen.