Perser iFokus

Perser

Etikett16-om-ifokus
Läst 1333 ggr
Alex
0

Är man välkommen?

Förlåt att jag tar upp det igen, men pga att det här ärendet om perserns hälsa och allt omkring det tagits upp på ett flertal sajter (bl.a hund) så har jag vart inne här och läst lite.

Har även vart och kollat några av era personliga sidor och gästböcker, och sett i nån ni skrivit till varandra något i stil med att det är tråkigt det som hänt (eran sajtvärds avhopp) och att det värsta är att det är pga någon som "inte hör hit".

Då undrar jag bara en sak.. Är man verkligen välkommen här? Eller vill ni bara vara ni som redan finns, och kan allt? Jag måste ju säga att det låter lite så..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

miapia
0

nej nej alla är välkommna hmm nästan alla

UffeR
0

Läs i tråden till er alla så kan du se att det här handlar inte om avel på perser

RolfH
0

Sakliga diskussioner är alla välkomna att delta i på denna sajt. Men PM med hot tolereras inte till någon av medlemmarna.

Just nu så är nog förövrigt nya pekpinnar det minsta vi behöver för att stämningen skall svalna.

simzonites
0

självklart ska man vara välkommen till perser i.fokus, men just nu är väldigt många besvikna på vad som har hänt. Efter Insider har det blivit många som har kommit in på forumet och ifråga satt hur vi kan avla på missbildade/defekta djur osv. Var själv en av alla dom som har försökt bemöta kritiken och svara med fakta osv. i vissa fall kändes det dock som att köra huvudet i väggen Flört Alla har rätt till sina åsikter. Men är man inte öppen för andra sidor av saken utan bara grundar sig på rykten och i detta fallet Insiders sida av det hela så blir det ju svårt att komma någon vart. Gillar man inte perser så gör man inte men man kan väl ändå respektera att vi här gör det?

Hoppas jag har kunnat förlara lite om det som har hänt under helgen.

Välkommen hit

Lotta

/Lotta

Alex
0

Jo, Insider har diskuterats på hundar.ifokus också. Om perseraveln. Även jag försökte ställa frågor till en som skrev där (och hävdade att katterna hade så många defekter) om vad hon hade för erfarenheter.. Jag fick inget svar, utan bara en massa motfrågor om vad jag själv hade för erfaranheter och att jag skulle läsa här på persersajten för där hade hon skrivit om det.. Så jag förstår att ni har haft det jobbigt efter det programmet. Vet inte hur många diskussioner jag har vart med i om SKK efter att Insider tog upp det, och alla skulle rata föreningen för att de hade sån osund avel..

Men det var just inställningen "hör inte hit" jag reagerade på. För ser man sånt så blir man ju lite osäker på om alla verkligen tycker det är kul med nya medlemmar..;)

Men samtidigt förstår jag att ni har blivit lite lätt frustrerade efter att ha försökt bemöta all kritik, som jag antar mycket har vart "mina åsikter stämmer, för det sa de på TV, så jag struntar i hur mycket erfarenhet ni har för jag lyssnar inte ändå"-stilen.. Har jag rätt? ;) Jag vet själv att det kan bli svårt att hålla en god ton i längden då..Generad

Men jag dömer inte en hel sajt efter en eller ett par medlemmar heller, så jag antar väl egentligen att ni också vill ha nya medlemmar. De flesta av er i alla fall. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

UffeR
0

Men snälla nån!! det här handlar inte om Insider

simzonites
0

#5 Jag läste er debatt på hundar i.fokus och såg att du kom med bra frågor.
Och allt kom igång på grund av Insider men nu har det dragits till helt andra saker.

#6 Kanske var jag som fick det att låta så, men jag menade bara att stämningen blev upphettad efter detta.

Lotta

/Lotta

Alex
0

#6 Ursäkta, då har jag missuppfattat det hela. Jag trodde det mesta som hänt här berodde just på att folk sett Insider och därför trott att persers är osunda.. Men jag kanske har fel.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

UffeR
0

Japp, det är inte det saken handlar om. Jag tycker att vi lägger ner, det blir inte bättre av allt tjafs.

LarsiForshaga
0

Japp! Välkommen hit. Mest av det kvinnliga könet här….så en annan trivs som fisken i vattnet…..eller som katten vid datamusen eller vad man ska säga, hehe.  Skrattande

Faxlin
0

haha, jag har inte skrivit här innan. Fast läst en hel del. Jag har ju något så förklastligt som en perser blandning. Så jag brukar undvika sajter med renrasiga, min misse brukar inte vara så välkommen på sådana. Men jag läser för att lära och det tycker jag man gör här. Ja i vanliga fall. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UffeR
0

Men Åsa det var det dummaste jag har hört :O)
Jag tror inte att det finns en enda här som har något emot husisar.
Den enda gången vi går i taket är när man vill starta huskattsavel.

Så skriv på bara och fråga

LarsiForshaga
0

Perser blandning. Spelar väl ingen roll…har man katt så kan man väl vara intresserad av flera raser och groggar (blandningar). FlörtSkrattande

Faxlin
0

#12: Naw, det var gulligt. Fast frågn är vad som sägs när jag verkligen dyker upp här med min perser/birma blandning och berättar att hon bor i ett stall :-)
Men okej, jag ska ta dig på orden och ta mig mod att fråga här inne nästa gång när frågorna samlas i huvudet på mig.

Audiatur et altera pars

UffeR
0

Gör du så, vi skall svara dig ordentligt det lovar jag

LarsiForshaga
0

Hmmm….blandningen på din bild?? Ser inte bra ut att blanda Perser/Birma…..blir lätt likt en iller då….hahahahaha. Skrattande

Faxlin
0

haha, ja visst är hon lite lik en iller? hihi
Har försökt förklara för Faxe att hon faktiskt är en iller. Men hon går inte på det. Hon säger själv att hon är en prinsessa som vägrar jaga möss. Men hon älskar berömmet man får som katt när man har jagat möss. Så hon stjäl mössena som den andra katten fångat och så komemr hon med dem för att få berömm. ;-)
Hon bara är en självutnämnd prinsessa helt enkelt. Är era persrar sådana, eller är det mer ett birma drag?

Audiatur et altera pars

UffeR
0

Nhej du här finns en Drottning och en prinsessa, de utnämner sig till precis vad de behagar

Faxlin
0

Okej, ett riktigt perser drag då. Hmm, gubben min sa jag var tokig som tog henne som stallkatt. Men hon är ju såååå söt. :-)

Audiatur et altera pars

UffeR
0

Jag vet inte om det precis är ett perserdrag, snarare ett kattdrag, de gör ju lite som de villSkrattande

Faxlin
0

Okej, fast hon är så otroligt mer högdragen och fin i kanten än någon av de andra husisarna liksom.

Audiatur et altera pars

LarsiForshaga
0

Host host…ÅsaF. Det var inte din riktiga Katt jag menade. Det var illern du har som presentations bild. Flört

Faxlin
0

#22: Jag förstod det. Ville bara jäklas vidare lite. Ansåg vi måste öka humöret lite här. Så jag retades vidare. ;-) Sorry, min låååga humor sätter in.

Audiatur et altera pars

LarsiForshaga
0

Låg…det är klart när du kör med en mark-krypande iller. Räcka ut tungan

Alex
0

Haha stackars er, ni vet inte vad ni ger er in på när ni låter Åsa börja skriva här. Bättre att säga att ni bara vill ha renrasiga här, så slipper ni henne. ;) Hihi.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Rita-S
0

jag har en renrasig husis, räknas det, Alex? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Alex
0

Hihi varför inte, det var bara Åsa jag täknte att de kanske ville slippa..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

#24:^*asg* inte bara jag som har låååg humor. hihi

#25 &#27: haha, nu var du inte snäll Alex. Inte varna dem i förväg. Låt dem själva komma underfund med vad de släpper in för toka här. ;-)

Audiatur et altera pars

Uffe
0

Vårt index kommer att flyga i luften som en raket, men det är väl bara positivt :O)

Faxlin
0

haha, vad menar du Uffe, om ni släpper lös mig här eller? hihi

Audiatur et altera pars

Alex
0

Haha ja det är klart.. Speciellt med din nya laptop och trådlöst internet.. Du kommer ju inte vara ifrån datorn en sekund! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

nepp hade den med mig i köket när jag lagade mat till och med :-)

Audiatur et altera pars

Uffe
0

Japp, med dig på sajten måste det gå uppåt ;O)

Faxlin
0

FörvånadOskyldig

Audiatur et altera pars

Alex
0

Hihi se där, Åsa.. Du är känd på hela iFokus. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Celia
0

Uffe, jag varnar dig. Vill du inte ha upp indexet så ska du sätta varningsskyltar på de där tanterna ;)

Faxlin
0

haha, men Celia så du säger :-)

Audiatur et altera pars

Celia
0

Jaså, jag trodde du sov GeneradFlört

Cattis
0

#38 Sov? Åsa! Eller hur, Åsa är alltid här. :-) Henne kan man lita på, dygnet runt. :-D

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Celia
0

#39 - jo jag vet, därför avslutade jag med Flört

Glad

miapia
0

go kväll alla 2 som är här*s*

är flera än jag som är pigga så här dags*

Alex
0

Jahadå, det är det allt. ;) Nattugglor som har tråkigt är välkomna till hundar.ifokus, där är vi bra på att prata hela nätterna.. Och spåra ur totalt. ;) Jättemysigt. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

haha, ja jag är väl kanske inte direkt känd för att sova för mycket i alla fall :-)

Jadu Alex, till Kerstins stora fasa så terrar vi hundar iFokus på nätterna. Om vi inte är på fest inne på iller :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Hihi sant. ;) Men du är lite dålig på att meddela oss när det blir fest där istället.. Vi var ju helt övergivna på hundar en natt, undrade vart alla var.. Så visade det sig att ni var på iller och festade. :/ Det får inte hända igen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Okej, jag lovar. Jag ska kika in på hundar och bjuda med er nästa gång :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Bra ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport