Perser iFokus

Perser

Etikett05-kattungar
Läst 1152 ggr
Peace
0

Tar det aldrig slut

Med bebisar ;-). Efter sonen och barnbarnet varit på besök och just ringt att hemresan gick bra så satte min hona igång med förlossning. Det kom en svart hane på 98 gram, sedan en hona på 83 gram, svart, sedan en hona på 94 gram, svart och sist (?) en hona på 84 gram, svart. Inte tillstymmelse till blåa fast båda bär dilution.

Hon kanske vilar en stund. Sist såg man knappt att hon var dräktig och det kom 4 men nu var hon stor som ett skepp.

Annkis54
0

grattis till dina svartingar…
kan det inte vara så att  mamman är homozygot svart…?? o inte kan få annat…jag vet ju att det kan vara så att vissa katter är tex….homozygota exo…o då kan de inte få perser…eller nåt:):)
jag vet inte..jag kan inte detta med genetiken så bra.
Är det hennes första kullar….eller har hon fått före dessa 2 kullar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Peace
0

Tack Annki. Hon är mormorsmor till den lilla 9 dagars svarta jag nu har och mormor till 10 veckors röding. Har fått många kullar och mest har det varit smokar och några svartingar. Om man är homozygot då borde man inte bära recessivt anlag vidare till sina avkommor, om jag förstår rätt??? Men hennes ungar har fött dilutioner.

Annkis54
0

jag kan inte genetiken….
men du kommer säkert att få bättre svar när "morgondagen" kommer..det är inte så många nattugglor här:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SussiF
0

Grattis till dina små lakritstroll :-)

Marita-L
0

Grattis till bebbarna Glad

Mamman kanske inte är bärare utan pappan och det är han som har lämnat det till sina små? Skrattande

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

sidentassen55
0

MArita hann före mig med anledning av dilutionen.

Det behöver ju inte vara så att båda bär anlaget för att det ska föras vidare, det är ju bara OM det ska kunna födas dilutioner båda ska ha det.

GRATTIS iallafall till dina små lakritzbollar, hoppas alla mår fintoch kommer utvecklas till underbara små lakritztomtarFlörtCool

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Peace
0

Tack för grattisarna :-). Det var inga fler i boet i morse i alla fall, skönt. Det är en skrikfia där så jag tror åtminstone hon blir inte kvar länge.

Med dilution är det ju så att båda måste bära anlaget, pappan och mamman, eller att en av föräldrarna är dilution och den andra bär anlaget, annars blir det inga. Det är inte som silver att det räcker med en som är det för att ungar kan bli silver-smoke.

sidentassen55
0

Hmm….det var precis det jag skrev…hmmmObestämd

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

Peace
0

Hihi, ditt inlägg hade inte kommit då jag höll på skrev, jag är långsam i pekfingrarna.

sidentassen55
0

#9 :-DCoolFlörtGlad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Marita-L
0

Precis Kyss

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Peace
0

Ja, men det måste följa med, det hoppar inte över en generation och dottern har fött dilution. Så den här honan måste ha det för att det kunnat ärvts vidare, det är så jag menar.

sidentassen55
0

Kunde inte dotterns pappa vara dilution då?Obestämd

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Peace
0

Jodå, dotterns pappa var dilution men hon har fött två blåa-blåsmoke genom åren med icke dilutions hanar.