Perser iFokus
På grund av en personlig meningsskiljaktighet mellan Uffe och en av de andra sajtvärdarna på iFokus (Linda), har Uffe bestämt sig för att avveckla sitt medlemskap på iFokus. Detta innebär att Perser iFokus kommer stå utan Sajtvärd.
Jag skriver det här inlägget för att undersöka om någon annan här kan tänka sig att ta hand om den här välskötta sajten i fortsättningen. Det går att läsa mer om vad det innebär att driva en sajt på vår informationssida.
Uffe har varit en fantastisk Sajtvärd som med både kunskap och hårt arbete har byggt upp Perser iFokus. Det känns otroligt sorgligt att han nu väljer att lämna ifrån sig värdskapet. Vi som driver iFokusnätverket har stått bakom honom hela tiden och vill inte att han ska sluta. Personligen har jag uppskattat honom extra mycket med anledning av hans varma och äkta kärlek till katterna.
Mvh // Staffan
en fråga bara då staffan ..
varför stoppar ni inte linda i så fall?
uffe va vår drivkraft här o gjorde så vi tillomed satte perser i fokus som startsida
vi hade mycket många goda skratt här inne innan
varför straffar ni inte den det gäller i så fall?
Håller med #1 nu vann ju hon..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
vi uppskattade verkligen uffe o han va en stöttepelare till oss som hade massor av frågor osv osv
det han inte visste va inte värt att veta sen kommer någon o förstör våran fina stämning här inne
vi hade jätte skoj här och alla hjälpte varandra
jag för min del tycker personen i fråga skall ta konkakt med uffe o be om ursäkt o se till han kommer tillbaka till oss
sen avslutar hon sitt medlemskap här
Ni får helt enkelt inte låta någon annan förstöra den fina stämningen som ni har haft här. Kämpa nu på och slåss lite för detta alla medlemmar! Stöd Uffe och be honom komma tillbaka, eller om han vill ta time-out försök att sköta sajten under tiden.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#1 miapia
Vad som tillåts på en sajt är sajtvärdens ansvar. Tycker värden att något bryter mot reglerna står det honom eller henne fritt att varna och/eller stänga av medlemmar samt moderera inlägg. Vill värden ha vår hjälp finns vi här. Det är bara att kontakta oss. Vi fick kännedom om det här i samband med att Uffe berättade för oss att han ville sluta.
Därmed inte sagt att vi låter Linda göra vad som helst, men vad vi och hon säger till varandra är inget vi diskuterar öppet här.
Mvh // Staffan
nej det förstår jag men vi tycker hon skall be om ursäkt o få tillbaka VÅRAN uffe
hon kan ochså avsluta sitt medlemskap och det tror jag nog alla tycke rpå perser

Bara att beklaga, jag gillade vad Uffe skrev, även om jag inte har perser, så har jag katt och läser ibland. Beklagar för er skull har på perser.
ja det gör vi hehe vi går till glamor skiten vi med o håller låda hehe
Jag tycker hela Perser sidan Dör om Uffe lämnar den 

Ja, det gör den - tyvärr, för hittills har den varit riktigt bra.
Det är märkligt var man än är så ska det alltid finnas informella ledare och det är lustigt alltid är dom väldigt unga.Alltid tro att dom vet bäst och alltid rätta andra ja det är tur att man inte har blivit sån därför har man många riktigt goda vänner att ha kul med.LENA
Hälsningar LENA
#13 Men det vet väl alla, att en 26 årig tjej som inte föder upp katter vet mer om det än någon som har pysslat med det i över 10 år, självklart (OBS frustrerad ironi)
Mvh Bengan
Jag tycker att det är ofattbart att ni tillåter en person som Linda…komma in och förstöra en hel saijt…på grund av sin okänslighet och "veta bäst attityd " och sen stryka över allt med lite gulligull …det kändes konstigt …jag mådde inte bra av det hon skrev….ska man ha att göra med människor så får man nog ha ett helt annat sätt……..// Berit
nu har jag varit och skrivit i hennes gästbok o på glamor nu blir jag väl snart varnad men det gör inget vi vill ha tillbaka uffe

Fattar inte hur en sådan person ska kunna ha makten att få köra bort Uffe som är Sajtvärd här. Hmmm….amatörer inom iFokus? Har hållt på med hemsidor och forum mm sedan -98/99 som faktiskt har haft tusentals medlemar, med flera admins/sajtansvariga. Har aldrig varit med om detta förut. Skärp till er eller lägg ner. Detta ger er dålig reklam. 

Måste ju tillägga…hehehe. Nu är det SBTGB igen. 

#18 är det samma innbörd som SBK-fel?
Stefan - Modellbyggare
Vad så hon som upprörde Uffe? läste hon skrev att perser var sjuka och annat…

Ett privat meddelande fick han. Och DET är något som iFokus kan kolla genom servern om dom misstänker brott t.ex.
Aha…okej? ja hon verkade lite speciell…stött på många som liknar henne, lätt att i den där åldern vara lite man tror man äger världen, sen så vill man samtidigt inte bli hatad…ingen ursäkt förstås…måste ha vart ett hemskt meddelande om Uffe nu har valt att sluta

#19……SBTGB betyder, hehe. Skit Bakom TaGnentBordet.
Alltså…detta är inte rätt fixat över huvud taget.
Men men….

Jag kan dock inte förstå hur man som Sajtvärd kan lämna det man brinner för å grund av en enda person. Om han anser att Linda gått över gränsen kan han som med vilken medlem som helst ge henne skrivförbud. Varför inte lösa det så och stanna kvar.
Jag har själv varit i luven på andra sajtvärdar inom iFokus. man kan liksom inte gå ihop med alla. Men jag skulle aldrig någonsin lämna min sajt för det.
Finns ingen anledning liksom.
Så jag tycker Uffe stannar och så får han och Linda göra som jag och vissa andra värdar. Hålla sig borta från varandra helt enkelt. Herregud syber rymden är stor. Och iFokus är också rätt stort. Man kan vara två här som inte gillar varandra.
Hmm, hoppas jag slipper skit på min sajt för att jag skriver detta. Annars kommer mothuggen hårt. Alla har rätt till en egen åsikt nämligen och jag har nu bara lämnat min.
Mvh ÅsaF Sajtvärd för iller
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Uffe har redan avslutat sajtvärdskontot
ingen fara äsa ge linda banning i stääler från perser

#25: Men Uffe kan säkerligen få det tillbaka. Har hänt förrut även om det var på en ny sajt. Så man kan bita ihop. Låta saker vara och koncetrera sig på det väsentliga. I detta fall är det perser. Inne hos mig iller. Inne hos Linda glamoure och så vidare.
Man kan gå vidare om man vill. Man behöver inte älska alla, men behöver inte ens komma överrens med alla. Det vet ni nog alla till mans att man inte gör.
Jag hör till en av de sajtvärdarna som retat andra sajtvärdar så det ekar om det på grund av hur jag skriver.
Har fått ex antal pm om sådant. Ska jag då överge mitt skötebarn iller för det?
Nepp, knappast. Jag stannar inne hos mig ett tag, slickar mina sår och så reser jag på mig. Låter vattnet rinna av som hos en gås.
Mvh Åsa som aldrig skulle låta någon annan Sajtvärd eller medlem få mig att lämna min sajt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
miapia, saken är avslutad en annan medlem har fått förfrågan om värdskapet
VIII VILLL HA DIG UFFE
TALA OM VART DU FINNS VI KOMMER TILL DIG ISTÄLET
säj vart bara vi kommer*s*