Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 2292 ggr
mia2010
2010-07-24 21:11
0

Doris

Förra söndagen fick jag för mej o gå in på blocket o titta lite på perser och hittade en annons där polisen hade omhändertagit 5perser och att dom sökte nytt hem, sakt o gjort så hörde jag av mej o den katten jag hade tittat på fanns kvar Glad lycklig åkte jag och tittade på henne och efter några dagar kunde jag hämta henne Skrattande men grejen är att vi vet ingenting om dena underbara katt mer än att två olika veterinärer har tittat på henne o kommit fram till att hon är dräktig men när och hur många det blir är ingen som vet el om hon ens har haft nån kull innan..men det märkliga är att hon har tre klor som växt runt och in i trampdynan och ingen har uppmärksammat detta inte äns veterinären! Hur kan man missa detta?! Inte konstigt att hon håller sej lugn…

Frågen är bara kan jag klippa av klorna o det läker av sej själv el måste hon in till en veterinär???

Tacksam för svar Glad

/Mia

yadhayezibas
2010-07-24 21:48
0

Jag tror nog att du gör bäst i att åka till veterinären o fixa till klorna.

Vilken av katterna är det du har? Glad

[Guardians]
2010-07-25 00:12
0

Ser du inte slutet på klon så tycker jag du ska låta en veterinär klippa, även pulpan växer ju på miss-skötta kattklor.

Är med nyfiken på vilken av katterna som du har, troligtvis finns det folk här inne som kan berätta en del om katten din.

Ta väl hand om din nya familjemedlem, det förtjänar hon verkligen efter allt hon varit med om.

sidentassen55
2010-07-25 09:56
0

Önskar dig lycka till med din nya familjemedlem.

Som Annica säjer så ser du inte pulpan, där den slutar MÅSTE di till vet, annars kan du nog klippa klorna själv.

Det är oerhört plågsamt för en katt (och hund) att gå med klorna invuxna i trampdynan, så se till att det omedelbart blir gjort.

Sedan tycker jag att du ska påpeka för ansvarig veterinär om den GROVA miss h*n gjort. Det är UNDER ALL KRITIK att en veterinär ska missa en sådan enkel sak !!!!!Skrikandes

Den veterinären ger jag inte mycket för faktiskt. Hur väl undersökta är dessa stackars katter öht, när en sån enkel grej kan förbises??Obestämd

Lycka till med din nya familjemedlem och hoppas ni kan få många fina år tillsammans.

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

mia2010
2010-07-25 11:52
0

Tack för svaren Glad 

Jag vet inte vem uppfödaren va men hon fick problem och katterna fick de inte så bra..det kan vara så att det fortfarande ligger kvar på polisen.se under aktuellt så finns alla fem katterna på bild och jag har katt nr 4.

Jag blev ganska förbannad när jag upptäckte de att klorna va i så dåliga. Jag trodde faktiskt att det var en viktig sak o kolla men icke, har mailat till tjejen på polisen som har fixat med katterna Skrikandes

hon är helt underbar o mina katter är mina ögonstenar Kyss

Mia

mia2010
2010-07-25 11:56
0

Katt söker nytt hem

pia-pirayas
2010-07-25 12:46
0

Hej,

jag är inte inne här så ofta så jag måste fråga lite om din DORIS;) Hos vilken polismyndighet har du fått din Doris o vilken färg har Doris? Jag kanske kan komma med lite upplysningar om henne.

mvh, Pia

www.pirayas.se

[Guardians]
2010-07-25 13:14
0

Pia, här är länken till katterna på polissidan, får man inte länka här så får nån plocka bort det.

http://www.polisen.se/Ostergotland/Aktuellt/Nyheter/Ostergotland/juli-sept/Fem-perserkatter-soker-nya-hem/

yadhayezibas
2010-07-25 13:25
0

Pia det är de katter som du tror att det är. Jag har info som jag fått ifrån polisen om vilka det är om du vill ha den?

pia-pirayas
2010-07-25 13:29
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

OK nu gör jag kanske något man inte får men är det denna katt som numera kallas Doris? Så kan nya ägaren maila mig eller ringa

pirayas@telia.com el 0530 13389