Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 3495 ggr
Annkis54
0

överviktig katt

jag har en väninna i Tyskland som är en nybliven kattuppfödare
www.justonewish.team.pro
hon har köpt sig en "vuxen" avelhane.Exo
jag tror han var runt 8 månader när hon köpte honom o han vägde då över 5 kg
nu väger han över 7 kg…riktigt fet
hon har ju flera stycken katter som till stor del lever tillsammans.

Är det någon som har nåt bra förslag om hur hon ska göra med maten. för att få ner honom i vikt.

Hon skriver att han bara slänger i sig maten…tuggar inte.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Inga svar…en hetsätande gottegris…=)

Fina katter på hemsidan..alla tummar upp..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts-deleted
0

Han ser ju gossig ut juKyss Ja vad gör man i ett katteri med en hetsätare, har han ensam, nja jag vet inte! mIn kusin har haft samma problem med en hane.Hon löste inte detta praktiskt.

LarsiForshaga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker det är svårt att se på den sidan. Har en bild på honom som 5kg unge som jag laddar upp här. Han e ju så go, fast tjock.

Annkis54
0

hehe
ja du Lars_Kd katten som jag pratar om finns inte upplagd på hennes hemsida..hon tänker nog försöka banta ner honom innan..men kortet som du har..där är han "nyköpt"..tänk er då ytterligare 2 kg ..han väger nu exakt 7,2 kg o är 9 månader.
jag har försökt att tänka, men jag kommer inte på nåt sätt
vet inte hur han har haft det hos sin uppfödare
kanske är det så att maten har varit ransonerad
ska fråga henne det

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Han är bedårande söt! Gud en sådand vill jag ha. Nu är jag ute efter en Exotic tjej i framtiden, ska hitta den jag verkligen vill ha, färg hmm mest uttryck jag ser på.

LarsiForshaga
0

Annkis54…hehehe. Ja du…finns kanske en anledning till att han inte är med på hemsidan. HAN FÅR INTE PLATS!? Hahahaha…nej förlåt mig. Skojsa bara. Skrattande

Annkis54
0

Jag ska hälsa Vicki det från Dig LarsOskyldig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

LarsiForshaga
0

Sscchhh….lovar att jag bara skoja…hahahaha. Men det var lite roligt i alla fall, fniss. Flört

Maggie
0

#3 Han är ju helt underbar!! Sicken bjässe! Cool

pixla
0

Det kan ju finnas flera orsaker till att han hetsäter.. Vanligast är att han inte fått fri tillgång till mat. Då samlar katten på fettet och katten stressäter, vilket kan resultera i att han kommer att utveckla bulimi eller aneroxi ( hos katten "fettlever").     Som åtgärd kan man ge katten fri tillgång till mat, helst bara blötmat och man kan lägga till ännu mer vatten. I början äter dom fortfarande som om maten ska försvinna, men lugnar sig, efter ett tag när de ser att maten inte försvinner. I början kan magen bråka lite, men det går över efter ett tag bara man inte gör för stora affärer av det.

Det kan också var ämnesomsättningsfel, t.ex. sköldkörteln. För att utreda det behövs förståss provtagning. Leka och stimulera katten är ju också viktigt, det gör de säkert.