Oetiska kattuppfödare
Vet ni om att alla vi kattuppfödare är oetiska som tillåter oss föda upp katter med t ex HCM oavsett alla tester och kostnader som läggs ner för att undvika detta.
Tråden va ju låst nu, men jag vet inte vad jag ska svara mer än att:jag testar ju inte mot detta ännu iallafall, men kommer det ett Dna för detta som kan visa med säkerhet så kommer jag göra det med. idag tar jag Pkd tester. Men tycker väl att ska man hålla på testa om i ett för veta katten inte har HCM så nä, jag vill ha ett mer säkert test
#1 Det gäller oavsett vad man testar mot så är kattuppfödare oetiska eftersom vi först har avlat fram problemet som vi nu har hälsoprogram mot. Allt enligt en viss skribent på hittekatter.
Dessutom diskuteras perseravel inne på hundar just nu. Gissa av vem. http://hundar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=45a9f02d-697d-449f-9e1f-0c48f3c81750
Jag tycker alltihopa detta är ledsamt. Jag blir ledsen av att vissa som jobbar med hemlösa katter är så anti. Uppfödare har mycket kunskaper om sjukdomar m.m. som många kunde ha hjälp av i sitt arbete. Borde vara mera samarbete istället.
Egentligen ska jag inte lägga mig i, men vad i hela friden har en sådan diskussion inne på Hundar iFokus att göra?
De borde väl prata hund, inte katt… Dessutom har de väl egna "problem" med sönderavlade raser, så de kan väl lägga den energin på att diskutera dessa istället.
Nej, det är lätt att hoppa på andra….
Jag ser att Rolf har länkat till en diskussion som han varit involverad i inne på Hittekatter i Fokus. Vill bara erinra om att tråden mest handlar om en diskussion som Rolf hade med en annan medlem/medarbetare på Hittekatter. De både diskussionsdeltagarna hade olika sätt att se på saken. Så kan det vara i diskussioner ibland som ni alla vet och säkert har erfarenhet av. Viktigt att påpeka är dock att dessa åsikter inte är något som är lika med vad hela Hittekatter i Fokus står för. Det handlar om vad någon/några av våra drygt 400 medlemmar ansåg. Dra oss därför inte alla över en kam det är orättvist. 
Mvh Lena - Sajtvärd för Hittekatter i Fokus
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"