Lång natt
Det blir lång natt här med förlossningen när krystvärkarna inte satt igång ännu. Men spännande blir det att se vad min 9 veckors bebbe får för systerbarn.
Sov gott ni som kan.
Åhhhhh såååå spännade, hur har det gått????
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Segdraget, hihi. Det kom en svart flicka för 2 timmar sedan. Jag var övertygad hon hade tre bulor. Hon var otroligt dktig ändå, gjorde all rengöringsarbete själv, navlade av och åt halva moderkakan.
Åhhh grattis !!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Grattis, det låter fint med en svart flicka!

Grattis till förstingen. /Laila
Tack ni snälla. Inga fler har kommit men hur som helst tror jag att hon har fler. Har haft fler kullar med 2 och till och med 3 dygn mellan ungarna så det kanske blir så, annars blir jag besviken ;-). Såg fram emot paddor, dilutioner, rött och creme och så blev det en svart! Ungen och mamman mår bra och den lilla spinner redan när den tuttar. En stor flicka ser det ut att vara (vågen pajade några veckor sedan).
Grattis till sothönan :-)
Tack Sussi :) Så sotig är hon inte bara väldigt svart, men man kanske blir glatt överraskad, ibland har man hittat röda fläckar på ungar man trott är svarta (…desperat).

GRATTIS till din svarta pärla.
Det är ju faktislt väldigt vackert med en helsvart katt när den är blank och fin i pälsen och med bärnstensfärgade ögon som lyser….mmmums säjer jag
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Tack Lotta. Visst är det fint med svart och lysande ögon men när man får svart, svartsmoke, svart och svart år efter år så vill man ha annat när de ändå är genetiskt möjligt.

Jovisst har du rätt….jag börjar faktiskt tröttna lite på dilutionerna nu, jag vill ha skarpa klara färger:-))
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

#11 och jag som längtar till att få massa dilutioner med rött =creme. Gillade inte röda katter tills för några år sedan, har lite paniska minnen av röda katter från barndomen så det satt hårt innan jag såg att röda är fina.