Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 303 ggr
Uffe
0

Var skall vi sätta gränserna ?

Ja var skall vi sätta dem för hur vi får länka, lite har det ju diskuterats innan.
Jag har varit ytterst tveksam till auktionsannonser på t ex Tradera, enbart för att det förekommer lite lurendrejeri på den sajten och en del har råkat illa ut.

Men vad säger vi om annonser på Blocket om katter till salu?
De uppgifter som finns där är ju utlagda av annonsören och av fri vilja. Och de vill ju faktiskt bli kontaktade och helst av så många som möjligt för att kunna välja rätt köpare
 Någon påpekade att det kunde vara ett personligt påhopp.
Men det kan ju faktiskt räknas som konsumentupplysniing.

simzonites
0

Jag tycker det är helt ok att länka till annonser på blocket, där har man som sagt lagt ut namn och telefonnummer mm frivilligt. Och vill man sälja katt så är det ju en extra reklam. Att det inte blev väl mött i detta fallet var ju för att vi ifråga satte uppfödaren som lagt ut annonsen.

Lotta

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

Fast jag hade ju tyckt det va förskräckligt om man hade en annons på en sneis tex, så ser man här sen, titta vilken fulingSkrattandeJag vet inte vad jag ska säga, men mig gör inget om alla är med på det!

RolfH
0

En möjlighet är att beskriva annonsen men inte lägga ut länken. Länken kan sändas via PM till dem som ber om det.

Uffe
0

Någon som vet vilken policy man har på andra sajter här på iFokus ?

Linda
0

Hos oss får man iaf länka, tycker att det är helt okej.

Mvh Linda

Kittentotts-deleted
0

Jag vet inte regler här på Fokus, men på en del andra sajter jag varit med innan denna så va reglerna man inte fick länka.

sarae
0

Inne på iller får man också lov att länka till annonser etc. Det är nog upp till varje sajt att besluta hur de vill göra.

Faxlin
0

Exakt på iller får man länka.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Malin-A
0

på hundar får man också länka… så länge man inte lägger ut en annons o skriver något personligt om personen som lagt ut annonsen.. aaa ni förstår säkert..

Kittentotts-deleted
0

Eftersom de andra sajterna på fokus får länka så borde vi ju med få detta eller hur uffe?