skrämmande!!
kolla på stockholmsannonserna på blocket, annonsen är inlagd igår.
den katten ser helt grotesk ut, i mina ögon är det absolut inte en sund exotic:(
JAg hittar den inte
får man länka till annonser?
Ja om man är snäll 
jag är alltid snäll
Näsan sitter helt fel, alldeles för högt upp
Hahahahahaha och hon begär 20 000
japp:/..tycker inte alls det är snyggt. undar varifrån de är importerade.
haha ja undra om hon får det..

Stackars katt….
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Maila och låtstas intresserad vet ja
S*Luddhuvet´z
Fick denna annonsen mailad igår, jag sa kan inte vara sanning, måste vara ett skämt, vilket fall som helst detta heter Peak inte annat anser jag.Förbjudas borde denna annonsen göras, usch!
mailat nu o frågat o m bilder på kattungarna, frågade även var de är importerade ifrån och varför hon ska ha 20000. låtsades bli intresserad av utseendet. usch..
Oj,oj, oj! säger jag bara, har aldrig sett en så övertypad katt. Snacka om extremt "peaked faced".
Hur ser den ut i profil?
Om en sådan här katt ställs ut på en utställning här i Sverige, vad säger domarna då? Vore intressant att höra någon domares åsikt i den här frågan.
/Lotta
/Lotta
Jag tycker den är stenful !

#14 ja det är den. En av få fula katter.
Och domarna hade nog inte gillat den.
S*Luddhuvet´z
o inte e de kattens fel att den är så ful:( skulle inte förvåna mig ett dugg om dessa katter är importerade [borttaget av sajtvärd]
Den stämmer inte enligt standarden, näsan får inte sitta ovanför ögonlinjen
Jag tycker det är obehagligt att se en så övertypad katt, ögonen och nosen är ju helt felplacerade i förhållande till varandra.
/Lotta
Ja det gjorde den kanske inte här heller, men den ser så konstig ut
Jag hoppas den domaren slänger ut ägaren
Alltså det kommer aldrig gå hem, idag försöker de iallafall i IDP få bort de extremt typade genom nämna och ta ner detta på utställningarna, detta har jag sett o hört.
Jag undrade vad som skulle hända om en sådan här katt dök upp på utställning, vilket ställningstagande domarna gör i ett sådant här fall, menade att det kunde vara intressant att veta. Kan det blir så att den nekas att delta? 
/Lotta
Asså det där ser ut som en ren foto montage på kanske photoshop….
#23 Tyvärr tror jag inte att det är ett montage. 
/Lotta
Nä jag såg bilden igår med, det finns perser i andra länder där de gillas. Men jag tror helt enkelt att om en sådand katt kommer på en av våra utställningar, om de ens släpper in den
så kommer den med säkerhet slås ut av domaren direkt.
hoppas det den ser ju inte klok ut:(..alldeles för extrem
Stackars katt ! Den kan ju inte hjälpa att den ser ut, egentligen så är den ju söt om du sätter fingret på nosen så du inte ser nosen,om man nu ska kalla det nos då.
Ser ut som bilden är manipulerad, ja. Det är inte svårt att göra detta, i fotoprogram. Titta t.ex. på morrhåren.. dom sitter ju inte ihop hela vägen från morrhårskudden och ut till spetsen.
Det kan ju vara någon som gör så, annonserar och lägger ut bilder på groteska utseende för att reta upp perserägare.
Jag är ju inte så duktig på se detta, men man kan ju hoppas bilden är manipulerad.
Hemskt om det börjar avlas på dessa katter…min man säjer att det måste röra sig om ett bedrägeri..för inte kan det väl finnas seriösa uppfödare som säljer sådana katter. Det är synd att/om de kommer in så här extrema katter i aveln när de som är seriösa verkligen jobbar för att få fram katter som är sunda och har ett sunt utseende..
Jo det stämmer ju att det är lärr att manipulera bilder i t ex Photoshop. Men är det så är ju säljaren inte särskilt smart, man ser ju det sen om man är intressared av att köpa katten.
Men som ni andra tycker så kan man ju hoppas att det är så, ett dåligt försök och näsan har hamnat fel, nosspegeln är ju vansinnigt liten också
Jag såg också annonsen för ett par dagar sedan…20.000:- det verkar helt sjukt….något konstigt var det med bilden…..om den är riktig..stackars katt

Håller fullt ut med om att bilden är manipulerad. Sedan en annan sak. Ingen i exotic och persersvängen vet vem uppfödaren är. Undra varför??
Peak face var namnet på de första typade perserkatterna. När man tittar på en sådan katt idag så är det bara att konstatera att vi redan i mitten av 90-talet hade mer typ än på korten från 80-talet.
Visst ser vi vissa övertypade katter på utställningar ibland. Men inte ens när jag var på WW i Holland såg jag en katt som var i närheten av denna. Visst många extremtypade men alltid inom standarden.

Putt
S*Luddhuvet´z
Ja där kom den Tack!!
Tack! jag blev så sur av artiklar om hur dumma vi uppfödare är som vill ha en katt i typen den som va på annons,och att vi ringt ner, mailat ner dem pga detta,
Det var ju ingen här som ville ha katten, dessutom såg ju de flesta att bilden var manipulerad. Men givetvis kommer TV3 att vinkla det så att alla som mailat varit intresserade. De är inte så smarta att de kan räkna ut att vi driver med dem
Nä jag vet, men jag mailade trots att se gärna vad vi pratade om på vårt forum då annonsen kom ut, skadar inte visa man reagerar. Nu får väl min släkt roligt som har emot just katter
Så jag lär få försvara mig på kalaset som kommer snart.
Tur jag o kusinen(Raktajinos) min sysslar med samma ras, får be henne komma hit som stöd

Kan säga att Hans Lindberg är informerad om hur vi uppfödare har reagerat på bilden. (Känns som jag skrivit det redan en gång idag).
Du har nog inte sagt det här, men det är ju bra att åtminstone han vet

Är det inte den katten som Insider gjorde om för att lura folk och se hur dom reagerade på en sådan utställnings katt ? :/
Har inte alls kolla på denna ras ;P
Jo det är den katten, man har flyttat upp nosen på den
och jag som mailade och låtsades vara intresserad av katten för o få¨veta vilken uppfödare de var som hade katten,. mitt dumma nöt!

Fotografen är informerad om vad man har gjort och kommer att kontakta sin advokat. Jag håller er underrättade. Tänkte också bjuda in ägaren till den manipulerade katten till detta forum.
Du är väl inte dummare än andra. Det var ju bara så att redaktionen på TV3 fattade inte av vilken anledning mailen strömmade till
Denna bild är den som Insider har satt in. Såg ni inte det?? Det är bara för att se hur många det är som ringer på den. Den är bara fejk!!
// Jessica
#44 det verkar vara en bra idé, kanske kan vi få se hur katten verkligen ser ut också
#44 #45 ja det vore kul att se den som den verkligen ser ut
Kanske är görfin
JAg tyckte att de visade den bilden alldeles för kort stund, eller så var jag ouppmärksam
, jag minns mest att de lassomarkerade och flyttade näsan

Oavsett, de om någon borde veta vad som gäller bilder och copyright. Men de har väl råd att betala. Hoppas få höra en fortsättning på det fallet.
Det är polisanmält av fotografen efter vad jag har hört