Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 741 ggr
Annkis54
0

perser/exoticbebiar 3 veckor gamla

glömde visst bort att fota dem igår..
men nu har jag varit duktig idag

www.annkriellas.se/cleo_i_vantan.html

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miapia
0

åå sååå söta  dom är ..

man blir så sjuk

jamaren
0

Oj va sött!!!  Det är nästan att jag skulle vilja bli uppfödare!    Men jag har ju så svårt att skiljas från mina små sen. Gråter 

Wiviann

m-hoog
0

Gud så söta de är.

Uffe
0

Nu hugger det i kattungetarmen igen Skrattande

Bart
0

Jättesöta!

EddaM
0

Underbara små=) Grattis ännu en gång=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Soffan79
0

GUD SÅ SÖTA DOM ÄR DOM SMÅ LIVEN..

ophelia
0

oooohhh så härliga dom ser ut.Tänk vilken härlig tid du har framför dig nu när deras personligheter börja komma fram..Underbara..

simzonites
0

Jag säger bara söööööööta! Vinter är fortfarande min favorit Skrattande

/Lotta

hundenpia
0

Var har nosen tagit vägen? Ser typ ut som kattbilden man visade på tv 3. Persern var snyggare förr, numer ser den missbildad ut.

Cajza
0

Jättesöta och vilka personligheter de blivit och vilka söta namn.

Grattis

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annkis54
0

#10..kanske ett besök hos optikern vore av värde
för kan du se NÅN som helst likhet mellan den manipulerade bilden o mina kattungar..så behöver du definitivt kolla synen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

hundenpia
0

Min syn är utmärkt, trots att jag är hund. Och matte har välfungerande glasögon. Vet du hur persern såg ut innan? Den var mycket finare då, på 80-talet. Den hade nos då, även om den var mindre än hos många andra katter. Nu mer finns det ju inget som kan liknas vid en nos.

LarsiForshaga
0

#13….inne bara för att vara otrevlig på detta forumet??? Vi vet hur persern såg ut förr och visst var den fin med nos. Gå inte för långt i dina utalanden bara utan ha en trevlig konversation. Cool

hundenpia
0

Jag har en trevligare konversation än andra här inne. Jag har inte gjort några personliga påhitt som till exempel #12. Eller är det kanske så att alla som inte har samma åsikt som du ska åka ut? I så fall skicka ut mig!

LarsiForshaga
0

Hahaha…ja det skulle jag göra om jag hade admin rättigheter. Fattar inte…..sån attityd även under andra forumsinlägg. Måste vara jobbigt att inte veta eller kunna något om perser/exotic. Är själv en gammal hund ägare som tränat många många hundar för olika uppdrag. Men jag kan inte alla hundraser ändå och hoppar inte på och tjafsar om sånt jag inte kan/vet något om. Så innan du disskuterar vidare så träffa många olika perser/exotic. Väldigt få som har problemen som togs upp på Insider. Jag har träffat många katter av denna ras och har aldrig hört eller sett denna deffekt. Men men….dom människor som får barn med missbildningar, diagnoser mm ska alltså inte få föda fler eller ens finnas till?????

Förvånad

hundenpia
0

Hur kan du jämföra dessa två saker. En människa skaffar väl inte med avsikt ett missbildat barn?! Men ni avlar på missbildade katter, med vilje!

LarsiForshaga
0

Så vi avlar fram katter med andningsbesvär med vilje????? Hahaha….lika mycket som vi vill att det blir något fel på våra barn.

Du har inte fattat att det är få katter som råkar få detta. Och märker man att en i katteriet föder såna barn så blir det kastrat av den katten. Självklart är inte allla katterier seriösa…finns det samma i  alla djuruppfödningar. Men de flesta föder upp för att få friska fina katter med bra andningvägar. Jag själv har 2 perser och 1 exotic. Lika mycket fart på dom som en vanlig bondkatt och lika bra andning. Så du pratar om sånt du inte kan ett skit om och bara verkar gå på sånt du sett på tv och hört om. Flört

Naquita
0

åååh jag har sagt de innan o säger de igen.. viiilda ja e kääärKyss

Annkis54
0

Vilda o hennes matter ÄLSKAR DIG MED…i dessa perser/exotichatartider

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

#17  Nu måste jag lägga mig i.Eftersom du tydligen i första hand är en hundmänniska så vill jag bara fråga.Hur är det med Boxern har ägt två.Hur är det med Bulldogg,Hur är det med Pekingesen,Hur är det med Sharpei.Hur är det med Nakenhundarna´??????????????Jag kan hålla på länge.  Om ett djur inte kan andas så dör det.Du vill väl ändå inte påstå att alla välskötta välmående Perser/Exotic är döda för i så fall har vi ägare missat något.Glad

m-hoog
0

Det spelar ingen roll va andra säger vi älskar våra underbara gosiga perser- exotickatter Det finns alltid o kommer alltid att finnas sånt folk som #17 tror att dom vet o vill vara lite mer än andra. Kram på er alla!!!!!!Kyss

ophelia
0

#22  Kloka ord instämmer helt.Men man blir ju lite upprörd över att folk inte tar reda på ordentligt hur det ligger till.   Kram tillbakaSkrattande

Dockan
0

Kattungarna är jättefina Annki! Skoj att följa deras uppväxt. Flört

Hälsningar LENAGlad

RolfH
0

Jättesöta kissemissbebisar. Lycka till i fortsättningen med dem Anki.

Annkis54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

o jag vill oxå vara med i kramen #22 + # 23

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

#17 Bild på hundenpia

hundenpia
2007-02-24
13:34

Hur kan du jämföra dessa två saker. En människa skaffar väl inte med avsikt ett missbildat barn?! Men ni avlar på missbildade katter, med vilje!

Du är ju inte här för att du har en annan åsikt om Perser & Exot. Du verkar vara här endast för att vara elak

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Naquita
0

är vilda tingad?*visslar lite nyfiket*

m-hoog
0

#23 Ja jag man blir det men för slå bort det. Krypa upp isoffan sen med en perser på var sin sida o gosa ovara stolt att man har go katter som är FRISKA:

Dockan
0

#17 usch så tråkigt med sådana här kommentarer, varför kallar du perserna för missbildade?

Kan man inte acceptera att det finns olika raser inom kattvärlden såväl som i hundvärlden och på en massa andra ställen?

Lena

Hälsningar LENAGlad

Annkis54
0

#28..nää ingen är tingad
det är bara ni mina vänner som vet om att jag har kattungar
fast det är mer fart här än när man annonserar
för jag har fått några förfrågningar på Vinter
o så "en hona"
Det är inte lätt när man blir kär…men i "fel" katt…
hårfärgning…nääää hon är ju så fin som hon är
nu ser hon även ut att få kanonögon hehe…läskar dig inte va??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

nee inte aaalllls:P

jag skulle ju ha en svart/vit..men lilla vilda..har stulit mitt hjärta..fyyyyy henne..och dig

för hon är ju alldeles alldeles UNDERBAR*kära ner sig*

inte bra inte bra*s*

sen bor ni så långt bort..tur i oturen kanske..=/

Annkis54
0

sen så har hon liite stora öron just nu oxå
Flört

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

sluta jag döör..*muttra*

Lovelines
0

Söt liten flicka du visar Annkis54!Glad

Jag har oxå två gäng bebbar nu ena kullen 5 den andra 6 veckor!

Det är ju nu de är så goa!

Skickar med en liten bild på en av dem!

S*Loveline´s Perser

www.lovelines.se

Naquita
0

# 35

nee vikken sötnos:) va e de för färger på dina smÅ? exotic lr perser?

Annkis54
0

om jag har fattat rätt så har de samma mormor eller liknande
hon är jättefin "Lovelines"

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lovelines
0

*S* Ja …det är Planet Love honan som är mamma.

Det vart 4 grabbar  och en tjej. 2 exo creamtabby och creamsilvertabby

1 svartagouti-vit och så tjejen då som är padda med silver.

Andra kullen är det 4 grabbar blåtabby och en svartsilvertabby bara exo.Skrattande

Får ju nästan bara grabbar här!*S*

S*Loveline´s Perser

www.lovelines.se

Naquita
0

haha känner med dig. hittills i mina kullar har jag bara fått EN tjej..hoppas på fler tjejer till hösten:)

Marita-L
0

Felicity fick 5 tjejer så denna gången hoppas jag att det även kan komma en riktigt snygg kille för att hon denna gången paras med en annan hane..en riktig snygging..håller tummarna..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Lovelines
0

Ja…..det är väl ingen risk att man får tjejer här!Skrattande

Har ju alltid fått blandat förrut men inte nu verkar det som*S*

Bara grabbar här! Skickar med en bild på en av grabbarna!

S*Loveline´s Perser

www.lovelines.se

simzonites
0

#41 Jättesöt liten kille

/Lotta

Naquita
0

det här är enda tjejen jag fått, en liten blåsköldpadda..:)

Lovelines
0

Men söt är hon din lilla padda!Håller tummarna att du får lite flera tjejjer i höst!*L*

S*Loveline´s Perser

www.lovelines.se

Naquita
0

hihi det hoppas jag också;D