kissarnas nya möbel
Hur mkt kostade den sammanlagt med porto o allt, nämn inte vart du köpt den
Får du be dem PM:A dig vid intresse
ok hihi jag gav 743 kr med frakt
#2 Helt otroligt billigt. Den är skitläcker!
/Lotta
ja den är stabil och den är helt underbar o finns gott om plats o gömmor för dom nu slås dom om vem som skall ligga högst 
Jättestor och kul för katterna.Va vi är snälla mot våra perserkatter.Lena
Hälsningar LENA
japp dom får mera än mig o mina barn hehe

Den var jättefin! Skulle vilja ha sådan stor till Lillen me! Var har du hittat den? Lästa att Carina inte tycket att du skulle berätta det :) Har tittat på klösträd på ebay men portot från USA har varit enormt höga.
på nåt vis kunde du lägga ut länken va…
det handlade väl om sajtens regler…
annars vill jag OXÅ att du mailar mig privat
en sån måste man ju bara ha
den kostar ju 3-5000 på andra ställen
snälla please please please
Nog måste vi kunna tala om att möbeln är köpt på tyska Ebay (det vill säga en auktionssajt). Det är ju bara konsumentinformation. Det är lite knök att komma igång, men ett tips är att börja från den svenska sidan. söka på "kratzbaum" och kryssa i "Inkludera Ebay globalt". Då får man ett resultat som ser ut så här.
Då kan man i lugn och ro botanisera bland träden och bilda sig en uppfattning om vad prislägena är på träden.
Det som är viktigt att ha i åtanke när man handlar på tyska Ebay är att frakten alltid tillkommer, och att det är säljaren som sätter fraktpriset (en del säljare kan alltså "krydda" fraktpriserna). Långt ifrån alla säljare har uppgivit fraktpriser till Sverige. Den säljare som miapia (och jag själv) handlat av är dock väldigt tydlig med alla uppgifter.
När man sedan bestämmer sig för att börja buda är det en fördel att göra det på den tyska sajten, då kan man följa auktionen på ett helt annat sett och se vad andra har bjudit bland annat. Fast det går även utmärkt att lägga bud via svenska Ebay.
På tyska Ebay står förstås allt på tyska, men tar man det bara lugnt och metodiskt så går det bra (jag kan inte tyska). Man kan också använda översättningssajten Babelfish om det krisar. Den översätter hela fraser, tyvärr bara från tyska till engelska, så man får översätta vidare från engelska till svenska om man behöver det. Det kan ju bli lite konstigt, men man förstår i alla fall innebörden.
Innan man börjar buda måste man också ha ett Ebay-konto. Skaffas enklast på den svenska sajten. Första gånger du bjuder kommer tyska Ebay att fråga efter kreditkortnummer, som en identifiering/säkerhetsåtgärd (inga pengar dras) - känns det olustigt att lämna ut det så kan du tyvärr inte handla vidare där. Vet faktiskt inte om svenska Ebay gör likadant, troligen inte, så då kan du ju handla via den istället.
Som sagt, lite krux att komma igång - men belöningen blir att du får mycket träd för pengarna. Viktigt att hålla koll på fraktpriset dock, annars kan det bli en mycket otäck överraskning.