Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1425 ggr
frukove
2010-07-02 14:59
0

5 åringar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min 1:a kull har hunnit bli 5 år nu!

Agnes(IC S*Optimal Prime´s Nikita)fick en fantastisk kull 2008 som nu har börjat visa upp barnbarn på utställningar här upp över .Gud så kul det är!!!

frukove
2010-07-02 15:04
0

Agnes syster IC/IP S*Optimal Prime´s Svea bor hos oss igen och har blivit kastrat.En supermysig tjej och en underbar storasyster.

Sen är det S*Optimal Prime´s Puma en stor och maffig svart tjej som bor i en by här utanför.

frukove
2010-07-02 15:08
0

Tänk vad tiden går fort…och vad mycket jag lärt mej på vägen…

Så här såg dom ut när dom tultade runt här på gräset.

Heléne

solohm
2010-07-02 15:32
0

Grattis till dina fina tjejer. Ja, tänk vad tiden flyger iväg. Det är ju tur att man "lär mycket på vägen", då har man ju  något att se fram emot. :-))

sidentassen55
2010-07-02 16:04
0

Grattis till dina födelsedagstjejer.

ja tänk om alla kunde göra som du, ta till sig det dom får lära sig istället för att tro att dom är fullärda efter att ha varit på en utställning och fått en kull eller två…

Lycka till i fortsättningen ocksåGlad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Cybercat
2010-07-02 17:19
0

*LOL* Lotta!

Hear Hear! Jag tycker personligen att en av det allra bästa sakerna med katterna är att man ALDRIG blir riktigt fullärd!

Jag har ju, som jag tidigare nämnt, Aspergergs Syndrom. det är en form av Autism (fast högfunktionerande så man fixar ett "vanligt liv") och en av de sakerna som kommer med AS är att man som alla autister har lätt för att "snöa in" på vissa intressen och bli fullkomlig kung på kunskap inom dessa ämnen. För mig är en av mina specialintressen kattavel - med resultat att jag har ett helt uppslagsverk inne i huvet med allt ifrån genetik till beteendevetenskap till standardutveckling till stamtavlor (etc etc etc etc).

Därför försöker jag också i möjligaste mån dela med mig av allt jag lärt mig genom åren, ibland här till och med, men TROTS att jag alltså både hållt på i såpoass många år OCH har AS med allt vad det innebär gällande att både lära mig och minnas allt, så tycker jag att jag lär mig nya saker var och varannan dag. Den dag jag sätter mig på mina höga hästar och hävdar att jag minsann vet hur det skall vara och alla som tycker olika har fel, den dagen får ni alla oficiellt tillständ av mig att säga åt mig att sluta med katter helt. För fungerar man så har man fel hobby, tycker jag :)

Efter detta jätteinlägg vill jag bara be trådskaparen om ursäkt för att jag "kapat tråden" till detta ändamål, samt tillägga att födelsedagsbarnen är helt underbara :)

frukove
2010-07-03 03:17
0

Jaa,det var mycket jag inte hade behövt fundera över med min första kull om jag vetat lite mer.

Det första var ju färger och hårlag.

Pappa katt är PERn22 mamma katt PERn.

Jag ringde till min "mentor" Lisa efter ett bra tag och undrade hur jag skulle veta om den svarta var smoke-hon var ju grå i botten.Dessutom trodde jag att hon var Exo för hon hade ju kortare päls än de andra…

De var ju självklart silverspotted…Näää,PER n24.

Nu är det ju sånt jag aldrig behöver tänka en sekund på ens då det är omöjligt.

Kunkap är ingen börda att bära.

Så sant som det var sagtGlad

Helène

sidentassen55
2010-07-03 11:00
0

#5 Nu pekade jag i mitt inlägg inte på någon Emma, så om du tog åt dig, är du helt ute i det blå, det var inte meningen att det skulle vara på det visetGlad

det är så många som skriver här, många utan riktig identitet också….och ibland sätter jag nästan i vrångstrupen när jag läser "jag vet bäst" inläggen……Förvånad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Cybercat
2010-07-03 14:51
0

*skrattar*

Förlåt Lotta, om det verkade som ett försvarstal. Jag tog inte åt mig, tvärt om höll jag med dig Skrattande

Mayer
2010-07-04 13:26
0

Grattis Helen till massa avkommor och födelsedagar=))

Visst är det väl skoj när man som ny i gamet helt plötsligt har börjat fatta LITE iallafall;)

Och tur är väl att man är öppen och kan ta lärdom av alla.Det är det ju inte alla som låter sig göra.

Syns vi i Luleå?

/Anja