Färg...
Min nyfödda hona är helt svarttabby på kroppen men har både rött och vitt i ansiktet och då undrar jag om hon är svartsköldpaddstabby eller vad…
Skulle kunna vara en svartsköldpaddtabby 

Har hon rött i ansiktet så är hon säkerligen en padda.
På paddor kan det röda spricka upp senare…mycket senare till och med.
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

vad var det för färg på föräldrarna?

#3 Pappan är rödtabby och mamman colourpoint.
Ja jag vet ingen höjdarkombination… /Laila

Vilken färg på CP'n, Laila? :)

Låter fräckt =)) Vill gärna se en bild=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

33 är ju ingen färg.Vad har mamma katt för färg?
Stolt ägare till tre La permer

Laila, dom vill veta maskfärgen på din hona….. alla KAT1 katter som är maskade kallas colourpoint men så har ju masken en färg precis som kroppsfärgerna på de solida osv…….
Din hona bör vara brunmaskad eller skpmaskad om hon ska kunna få paddor, så det antar jag att hon är.
sedan är et absolut inget fel att para en cp med en solid(tabby) katt, det är många som gör så. Oftast för att få in någonting som cp inte har, kanske större ögon, bättre typ, bätte panna, kropp…ja det finns mycket.
Men vad jag menar är att du inte ska skämmas för denna kombination.
ha det gott
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Min cp hona är brunmaskad men har en tass i cremefärg samt en lite fläck vid näsan som också är cremefärgad. Ska se om jag kan ta en bild på det lilla livet som jag döpt till Betty Boop
men det får bli senare i kväll för nu måste jag handla för det finns ingenting i kylskåpet just nu. Tack för att ni finns, vad skulle jag göra utan er. /Laila
då räknas hon ju som "svart" genetiskt
så det kan mycket väl vara en padda:):) Åh så kul…om man nu gillar det så som jag gör
Om din hona har röda fläckar i maskfärgen så borde hon vara svartsköldpadda. Vad står det i stamtavlan?

Så länge som du inte parar en maskad PER/EXO med en silver/Smoke katt är det ingen fara.
Söt liten paddfröken du fått.Kan vi inte få sen en bild på mammakatt.Är väldigt svag för maskade katter.

# 15 eller vitfläck. Vitfläck och maskat är inte heller en så bra kombination.
Om kattungen är en hona kan den bara bli röd eller svartsköldpadda med de färger föräldrarna har.

En liten svartsköldpadds tigre =) Så söt man kan vara =))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

# 18 Visste inte att hon var en tigree´så tack för den upplysningen. Vill ju regga rätt. Trodde hon var som pappan sin tabby. Tur man har er kunniga här. /Laila

Om du väntar lite med att regga bebisarna Laila, så kanske denna hona till och med hinner spricka upp i spottar…..det brukar komma lite senare, därför är det rätt bra att dra ut lite på tiden med egistreringen på de som är tigré.
Hälsar Lotta P

# 20 Det ska jag göra. Hon har prickar på magen lilla damen. /Laila

Prickar på magen har alla mönstrade katter.