Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1555 ggr
sidentassen55
0

Göte i byxor :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge haft dåligt samvete över att Göte måste sitta ensam uppe i sitt rum med balkong (ibland med sällskap), utan möjlighet att strosa omkring i övriga delar av huset och utegård.

Nu efter div.påtryck (skojar bara Sussi) har jag köpt ett tikskydd till honom och tog på honom det igår (med blöja i) .

Först blev han lam…kunde inte alls gå..ha ha ha ha…men sedan blev han tuff och skuttade iväg och ner.

Ut i rastgården som en tupp…och STÖDDIG. Det hela slutade efter en timme med slagsmål, ett ordentligt slagsmål mellan honom och två honor, och kisset bara rann om honomoch byxorna:-(

Idag var det världens pöl inne på hans rum också, han som inte strilat på veckor nu…skit oxå……nej vi väntar no till nästa utevistelse tror jag……….Flört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Generosa
0

Hihi, så söta byxor han fått.

// Lillevi

Generosa´s Perser

www.generosas.se

Headturners
0

Vad synd att det inte funkadeGråter Men skitsöt är han i sina trosorKyss

Sussie

yadhayezibas
0

Väldans synd att det inte funka. Och vad stor o rejäl han blivit. Vilket huvud! wow!

sidentassen55
0

Jaa Pethra, han har fått ett fantastiskt huvud, vilket gläder mig:-)

han är däremot inte jättestor, men ja…han är väl normal kan jag tro….önskar han ville lägga på hullet lite, men det går inte, jag försöker fresta honom med allt jag kan tänka mig men det är bara vissa torrisar som duger…men han mår inte dåligt så det är välan bra kan jag troGlad

ja det var synd att det inte gick så bra med byxorna…men man vet ju inte om man inte testatFlört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

WildWest
0

Stackars lille Göte:-)). Synd att det inte funkade. Hur gammal var han när han började markera? Det lär ju vara ärfligt sägs det. Men börjar Tjabo markera så blir det kniven, tyvärr. Har ingen möjlighet att ge honom ett gott liv annars. Gråter

Hoppas bara att han har hunnit para några gånger innan dess.

Kerstin i Umeå

sidentassen55
0

Kerstin:

Göte började markera rätt tidigt tyvärr, MEN jag tror det beror mycket på om man har andra hanar i huset som också markerar….

När jag haft hanar ensamma från början har det varit mycket bättre, då har strilandet kommit mycket senare, så jag tror nog du kan känna dig rätt lugn och få ett antal kullar efter gossen din, INNAN det är dags att "plocka nötterna".

KRAM

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Peace
0

Det var riktigt söt bild :) Undrar om han tänker varför är prickarna röda, blåa ska de väl vara för en riktig karl.

sidentassen55
0

*LER*

Göte ÄR en riktig karl, därför spelar det ingen roll vilken färg prickarna är för honom, han pinkar igenom allt iallafallCool precis som en riktig kattkarl görFlört

Jag tycker också att han är söt där, han är ju min gosgubbe, älskar att pussas gör han och han är så underbar mot honorna. Glad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

Livandas
0

Söt Göte med byxor:)

//Susanne

Mayer
0

Härlig kille som är häftig i sina kallingar;)

Vad sätter du i byxorna?Binda eller?

[Guardians]
0

Tycker byxorna var riktigt söta men synd att det inte fungerade, man vill ju inte ha dem åtskilda, är så glad att min hane inte strilar, peppar, peppar.

Peace
0

Det är klart, då spelar färgen på prickarna ingen roll :-). Men det finns katt-karlakarlar som inte pinkar också :-)

Annkis54
0

#12…jag har aldrig haft en som har pinkat..(på 16 år)

så så ovanligt kan det inte vara:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

Jag är med på en lista som heter "Fanciers Health" på yahoo som säkert många av er är med på också. Där var det en perseruppfödare som skickade ut en fråga om användning av byxor för hanar, och hon har summerat alla svar hon fått - kan vara värt att läsa för den som undrar kanske?

(Nej, jag har inte bett om lov att posta detta, men eftersom det gick ut på öppen lista och är en summering av många svar tror jag det är ok ändå)

A couple of people asked me to share answers I got on the stud pants question. I found this fascinating. As a breeder who had never used them, I was interested in the nitty gritty details that you can’t find information on and no one really talks about. Non-cat people find the subject of ˜stud pants" (diapers) for your cat hilarious. So, I'd like to thank all who answered.

It was a bit as I thought it would be a play it by ear kind of thing. A number of people use them for short outings for their studs. One wrote that the stud had the pants ˜soaked™ in 30 - 40 minutes at which time he was put back in his quarters. Another wrote that keeping any kind of stud pants on the stud at all was impossible and they had to give up.

Quite a few wrote that they use baby diapers and cut a hole for the tail and that works well for them. Some breeders leave their stud in stud pants much of the time and check them much as you would a baby to change the diapers as needed. Some had studs who were nicely trained to stand still and have them put into the pants and would also let them know when they had to poo, etc.

So, basically I guess it's whatever works the best for your situation, but obviously the boy needs time out of them to keep himself clean, etc.

What I decided on was a design of my own. I tried the traditional material stud pants with the hole for the tail and the Velcro closure. Getting my boy into them was a huge problem. The Velcro was difficult because of his long fur. I tried doggie diapers and baby diapers, but admit that I didn't give them much of a try due to the same problem of getting him into the style where you slide it up the tail against the lay of the fur. I saw a harness style demonstrated on YouTube and decided to make my own which are working well, they snap on around the waist and tail with side release buckles like a harness or collar would. I can actually get my stud into them without an all our war. I line them with the feminine panty liners. As far as how long he has them on? That varies. I'm working that out as I go and it is currently a work in progress. Thanks again everyone for responding.

Molly
Mythicbells Persians

Coolgrim
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Göte vilken sötnos och vilka piffiga brallerKyss-

Det va ju synd att det inte funka för Göte.

Jag fixade lite med dator och min telefon, jag vet inte vad jag gjorde men bilderna överfördes till slut till datorn.

Skickar en bild på nyplanterat på verandan.

Tina