OT:Lååååång väntan
Det är så himmla roligt att läsa här om alla som fått smått i huset
Även om väntan i bland känns lång.
Här är väntan otroligt lång för vi väntar smått men inte i huset utan i stallet och nu har stoet snart gått två månader över tiden (suck suck) och helt ovanligt är det tydligen inte
Hon rör sig inte allt för mycket, nu många kilon att bära på.
//Sylvia
2 månader??? Åh jäklar! Men är det så vanligt verkligen? Har hon gått på fribetäckning??? Mina ston fick alltid på utsatt tid. 

Nej ingen fribetäckning.Hon är ett fullblod och betäckningarna är väldigt kontrollerade.Dessutom så släppte hon bara till vid ett språng.Hingsthållaren berättade att han haft sto som gått drygt två månader över tiden.Annars så är det bland fullbloden ganska vanligt med 4-6veckor över tiden.
//Sylvia

Stackars stoet och stackars er som bara har att vänta till det händer……men så häftigt med en sådan förlossning.
jag har aldrig sett det, däremot har jag varit med om när kalvar fötts, ute ihagen utanför mitt köksfönster när vi bodde på en gård utanför Kalmar, det var sååå fint:-)
Massor av lycka till med ert föl…hoppas du visar foton när det är överståndet.
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Jag har ju haft arabiska fullblod och de gick aldrig över tiden så det är nog väldigt olika från sto till sto. 

# 3 Tack
Ja Kalvar var man ju med om massor av förlossningar på den tiden vi hade mjölk kor.Jag hoppas ju att jag hinner vara med med Kameran om och när det blir något.
#4 Förra året gick vårt andra sto 5 veckor över tiden också ett Engelskt fullblod så vi borde ju vara vana
och som om det inte kunde var nog så har vi betäckt ytterligare ett i år men hon är unghäst så vi får hoppas på en tidig förlossning på henne till nästa år.Även hon släppte bara till hingsten en gång
Tyckte väl att det inte behövdes mera.
//Sylvia