Tuss, 5 veckor
Sist, men verkligen inte minst, i kullen kommer här mitt hjärtebarn Tuss :)
Tuss var åter igen en som var mycket mycket svår att ta bilder på. Av något skäl blev varenda bild antingen suddig eller överexponerad, så jag har delat med mig av det bästa bland det sämsta…
Tuss är blåsköldpaddvit harlequin med en underbar harlequin-teckning, 2 ganska stora blå och en rejäl cremefläck på kroppen (åter igen långt ifrån tillräckligt stora eller spridda för att det skall bli någon diskussion om färgbestämningen) och tydligt trefärgad på såväl huvud som svans.
Hon är absolut mest framåt i kullen, och har så varit från allra första början. Kaxig och utåtriktad, som paddor brukar vara, och väldigt människokär.
Liksom alla sina syskon har hon ett kanonhuvud, jämt, runt och framåtrullande, Fint kattungebett (överbett, som jag vill att de extrema katterna skall ha i den här åldern för att inte senare bli grävskopor:)). Uttrycksfulla ögon med en färg som bara precis börjat ändras, underbart pälsanlag, ljus ljus i dilutionen och en personlighet "to die for". Klart kullens charmtroll :)
När hon föddes såg hon inte klok ut. Jag var HELT säker på att här hade vi en liten sällis. Tänk så fel man kan ha trots många års vana och "öga"…
Slutligen två bilder - en skarp och en jättesuddig, utvalda bara för sin charm.
Det blåste upp ganska plötsligt medan jag fotade. Suddigt blev det, men charmigt :)
En riktig liten gobit 
En riktig liten gobit 

ohhh! så söt hon är 
// Lillevi
Generosa´s Perser
www.generosas.se
wow

Jättesöt tjej 
Hälsar Lotta p
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Otroligt söt!
Jag såg att hon har Harwood i stamtavlan, därav sitt otroligt söta uttryck. Jag hade själv en "Maxi" med Harwood förälder. Den blir bara söta katter
Otroligt söt padda, men hennes bröder är helt fantastiska.
Tina

Vilken liten sötnos. /Laila

Tackar tackar, ja Tuss är en sötnos av rang :)
Ställer mig dock lite undrande Tina (#4) till harwood kommentaren. Hennes närmaste Harwood förfäder är 5 generationer bort (6 med henne själv) och personligen tycker jag att hon har fått mycket mer av en blandning av mammans Candirand- och pappans Bolo-look.
Harwood är för mig *ännu* mer uttrycksfulla med helt fantastiska ögon (för det mesta) men kanske inte riktigt lika extrema. Jag har ju en halvsyster till Tuss här hemma, Bootie (som finns på min hemsida) vars pappa är en starkt linjeavlad Harwood och hon har fått väldigt mycket av den looken.
Tuss riskerar att bli en katt som ser lite arg ut när hon växer upp, just för att hon är så extrem, snarare än det undersöta som Bootie uppvisar. Men… det är bara min åsikt, och jag hoppas att hon får fortsätta vara söt snarare än arg =)

Jättesöt liten Tuss 
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Vilken goding !! Grattis!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Super söt och med en härlig färg 

Grattis till denna kattunge jag gillar henne jättemycket !!!!!Lycka till med denna sötnos 
Underbart litet Dollface
Sussie
Otroligt sööööt tjej!!
//Susanne
Supersöt liten docka
// Rosie

#8 Hallå då blandade jag ihop katterna. Jag trodde att Tuss var efter Harwoodlinjer i och med jag då såg Booties stamtavla på din hemsida, som jag då trodde va Tuss förälder.Rörigt det blev Ja ja. Men som sag otroligt söt är hon din Tuss.
Tina
Läcker
Sussie
Supersöt tjej!!
Carina

#11 Tack farmor :) Så himla kul att Nisse klickade så bra med Zoe!
#14 Ja Susanne, hon är bedörande, men lika söööööööt som din Olivers halvsyrra Bootie kommer hon nog inte att bli. Dock snäppet "bättre", punkt för punkt.
#16 LOL Tina, jag trodde nog att det kunde vara så ;) Se svar till 14 *ler*
Lena, Marita, Christina, Sussie, carina - TACK! Det uppskattas =)
Nya bilder på Tuss tagna idag, kommer snart :)
S*Roscinas