bebisar
Hej på er
Nu har vi fått våra 5 bebisar. När jag vaknade imorse var 3st. födda, därefter kom 2st med ½timmes mellanrum. De väger mellan 50g och 122g. Den störste är röd/creme hane, 2 är blå…….. 1 svartsilvr och 1 bruntabby tror vi. Alla har ökat lite och söker maten. Vi har en "grislampa" ger rött ljus. därför kan färgerna se konstiga ut.
Ha en bra dag
Karin (mer insnöad än vanligt)
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

GRATTIS Karin och Mattias till kullen.Härligt att allt gått bra….Kram/Sylvia
Ett STORT GRATTIS till de små! 
/Lotta
/Lotta
Nu kan dom väl andas ?????? 
Grattis förresten, håll ett öga på 50 grammaren så att de andra inte puttar bort den
Glömde fråga: grislampa? 
/Lotta
För att de skall ha det varmt och gott 

Tack till era Grattis
"grislampa " är en sorts värmalampa med rött sken för att hålla värmen, har även hört att den är bra att förebygga infektioner.
Ja Uffe alla kan andas och ser ut att vara rejält öppna i nosen.
Karin
Ja med tanke på dagens artiklar i pressen och kommande TVprogram så får man ju vara söker. (märk min ironi) klart att de kan andas !!!!!!!
#7 Ok, jag är dock tveksam till att tillföra något slag av värme utöver det som mamman ger. Det viktigaste är att det inte blir för varmt för honan när hon ligger hos kattungarna och ger dem di, för hon blir ju varm utav det. Blir hon för varm kan hon ju istället gå ur lådan oftare och ungarna får mindre tid att dia….
Men jag vet att det även finns de som använder någon form av värmedyna.
/Lotta

Den här lampan ska hänga en bit ifrån, vi har vår 1meter över bolådan, har även en termometer i boet och den visar 25 grader och Lazy ligger kvar och verkar trivas. Vi har koll hela tiden.
Karin
Ok
Som du vet så har jag ju lärt mig det mesta av Yvonne…och hon tycker inte om det här med värmedynor vet jag, sen beror ju mycket på vad man har för temperatur i rummet osv.
/Lotta
/Lotta

Jo det är sant, vi är ju i källaren och även om vi har 21 grader i huset så är det kallt för de små. Men jag vet också att Yvonne har sagt att inga värmedynor och lampor honan klarar det själv. Vi har en termometer i boet och den är 25 grader och Lazy ligger och sover
Karin
JätteGRATTIS till dom små bebisarna och LYCKA TILL Lena o Kissarna
Hälsningar LENA
Åh Grattis
vilken kull
hur kan det bli så olika storlekar hehe
Grattis till alla dom små
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Grattis till bebisarna KRAM
Stort GRATTIS till småbebbaarna 
jätte grattis
det ser så härligt ut när dom ligger där o tuttar mmm 
Grattis Grattis!

Tack för alla grattis,
Här kommer ett foto på alla, där de hittat sitt bröst. Alla har ökat under dagen, de "små" ligger på 54gr. och 56gr.
Karin