Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1327 ggr
Annkis54
0

honor parar honor

jag blir galen på mina katter…:):)
nu parar honorna varann igen
för min hane han ratar dem
han har parat..o även de som löper nu…men du sticker han bara huvet i vädret o går därifrån
han är 2 år nu
han får 1 år till på sig…sen skaffar jag mig en annan:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

IdaJ
0

Han kanske bara är blyg och parar när du inte ser :)

sidentassen55
0

Att honor parar varandra är absolut inget ovanligt, trots att dom parats kan dom även "hjälpa varandra" Glad

Jag tror att det kanske är så att din kille är "för van" vid flickorna, håll honom undan ifrån dom ett ta så kanske det blir mer intressant, ibland fungerar dom så och då får man bara göra ågot åt det.

Sedan tycker jag att två år är alldeles för tidig att ge upp e hane, det finns de som är både 3 , 4 och 5 år innan dom parat första gången, men det måste jag nog tillstå att 5 år hade jag nog inte väntat, då hade jag tagit in ytterligare en hane…..honorna måste ju få sina kullar:-)

Och så kan det vara som Ida skriver (kul att se ett livstecken från sajtägaren förresten) att han är för bly för att visa sina färdigheter. DET är inget ovanligt beteende heller….

men kanske Annki att du skulle skaffa en ny hane nu, så du inte står utan om ett par år ellet två….det gäller ju at se framåt hela tidenFlört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Firinella
0

Vet hur det känns. Tills nyligen så har min Dagotto inte heller fått till det men nu när han fyllde två då ja… och då lyckades han med två inom loppet på en månad Förvånad Jag har en hane "Boskoop" här på 3,5 år (spotted) som inte heller fått till det hos en annan uppfödare eftersom hon sa att han blev rädd när honorna löpte och sprang sin väg men när han kom hit så var en av mina honor i sluttampen på sitt löp (och inte så van)och tyvärr blev det inget men inte verkade han rädd och sprang iväg. Ska se nästa gång hon löper hur det går. /Laila

[MonEnil]
0

Jag har bara varit med om en enda hona som parar andra honor, och förargligt nog parar hon också hanarna. Även främmande hanar kan få sig ett nackgrepp om de inte ser upp, men då brukar det också bli normala parningar om hanen är tillräckligt bestämd.

Annkis54
0

#1 om det vore så väl…men nej:):)
själv tror jag att han "gillar lammkött"….tar de som kanske inte är högre än honom i rang:)
o som jag sa…1 år till får han.
För han parar ju trots allt.
han är ju pappa till 2 kullar…3:e på väg…o så var han ju pappa till de ungarna som Qeena fick snitta på nyårsafton där det inte gick så bra. Men…det jag ogillar…är att han väljer…o ratar.
Jag är van vid hane som tar det som står till buds.
jag har oxå tänkt tanken att han kanske är för van…
men varför skulle han då ta vissa o inte vissa andra…han är ju lika van med alla.
Nu lånade jag en hane idag…som förhoppningsvis ska para Blossom. Sen får vi ta ett löp i taget.
Han är väldigt fin….o har hittills gett väldigt bra. Så jag vill ju inte kastrera honom. Dela av vill jag inte heller…o 2 hanar kan jag inte ha. Men…om Nirvana får nån snygg exohane i sin kull om nån vecka..så stannar den:):):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se