Ännu mera perserkär
Nu när jag fått träffa fyra underbart söta perserkatter tillsammans med min man så har jag blivit ännu mera perserkär. Men min man är inte helt övertygad än och har nu sagt att enda sättet han ska bli övertygad är ifall han såg en perser kattunge live.
Han är ju omöjlig. 
Hur som helst så är det mycket som sker nu bla så ska vi flytta plus att vi jagar inredning till våra nuvarande katter bla klösställning (som vi jagat i 3 år nu), vattenfontän osv. Sen kanske det blir dags för en perser kattunge ifall jag kan övertyga min man om att de är underbara katter, först måste hunden bli lite äldre dock och lugna ner sitt valpiga beteende.
Men nu kommer mina tusen frågor:
Hur introducerar man bäst en kattunge mot två vuxna katter?
Är det något man bör tänka på vad gäller uppfostringen av en perser katt?
Vad kostar en försäkring på en perser i genomsnitt?
Det var trevligt att ni kom och hälsade på
.
Vad gäller introducering av ett nytt djur i familjen brukar vi ta det väldigt lugnt och låta dem först träffas genom galler . Då kan de bekanta sig utan att någon känner sig trängd. Sen får man se hur djuren reagerar, det är väldigt olika. Ibland går det fort och ibland kan det ta några dagar.
Katter är ju inte så lätta att uppfostra
men en bra sak är att lära kattungen att tycka om att bli kammad, inte minst under magen. Gör man det dagligen från det man har fått hem kissen blir det inte några problem. Sen ska katten badas regelbundet med inte för långa intervaller och även fönas. Förhoppningsvis är "din" kattunge redan badad några gånger hos uppfödare.
Premien på en perser brukar vara något högre än på andra kattraser. Detta pga att försäkringsbolagen har fått för sig att persern är mera känslig. Men under alla år tror jag inte jag har behövt utnyttja försäkringen en enda gång, förutom vid något kejsarsnitt.
När vi får kattungar ska vi nog få Michael på andra tankar, eller hur
//Kerstin i Umeå
#1 Ja dina katter äs så söta och jag blev främst kär i lilla Noppan. Ja Michael måste komma på andra tankar, jag ska banne mig ha min perser i framtiden.