Perser iFokus

Perser

Etikett05-kattungar
Läst 1756 ggr
Cybercat
0

Linus, 5 veckor

Ja, jo … ni vet ju hur det är. Man har kattungar och kan liksom inte LÅTA BLI att dela med sig!!!

Rent generellt är jag väldigt nöjd med den här kullen, som är Nisses första och Zoes andra. Alla fyra är för ögonblicket väldigt lovande, och charmiga härliga personligheter som jag njuter av att se utvecklas :)

Min mamma, som kom ut till ön i helgen, tyckte att de såg ut som "ussar" allihop, och jag kunde inte annat än att hålla med henne - så nu har vi Linus, Hampus, Pontus och rätt och slätt Tuss här hemma.

Idag hade Linus doppat precis hela sig i vällingen, så han fick ett snabb-bad trots sin unga ålder. Innan jag kom på att jag skulle ta bilder av honom så hann Zoe "bättra på" min pälsvård ganska rejält, så helt nybadad ser han väl inte ut ändå :)

Linus är alltså en creme/vit van, med en enda yttepytte kroppsfläck (halv lillfingernagel), perfekt vanfärgad med vit glipa över huvudet, inga benfläckar och en svansfärg som slutar vid svansroten. I övrigt har han en ljuvligt ljus cremefärg, en hög, jämn och rund panna, stora ögon, djupt stop, kortkort nästa, fina öppna näsborrar, korrekt bett (kattungetänder förstås) och en fantastisk liten personlighet.

Hans mamma är min egenimporterade Zoe som rest hit från Tyskland (alltså halvsyskon till min härliga sköldpaddvita några av er såg på CFA utställningen i Göteborg) och pappan är underbara charmtrollet Nisse från Anna & Therese, båda CFA CH och kullen är alltså "rena perser" som det så vackert heter när det inte finns några exo i stamtavlan :). Linus, och hans syskon, kommer att bli till salu - undantaget den jag behåller (som jag inte bestämt än) och ja, den här kullen kan jag sälja i Sverige :)

Jag har fortfarande bara min iphone att ta bilder med, med halvtaskig kamera, och jag har nu laddat ner ett gratisprogram från nätet så att jag åtminstånde kan förminska bilderna och lägga in dem själv - så här kan man VERKLIGEN säga "what you see is what you get" :) Bilder i högre upplösning kan man se om man går till bloggen och sedan klickar på bilderna där.

Efter detta långa epos, här kommer Linus!

[Guardians]
0

Vilken skönhet, lyckliga du!!

Cybercat
0

Tack Annica :)
Eller lyckliga nån annan - alla 4 är är lika lovande, fast på lite olika sätt, så Linus är lika trolig som de andra att bli till salu :).

SussiF
0

Han är jättesöt!

Generosa
0

ohhh! jisses, vilken goo o fin  Linus Kyss

// Lillevi

Generosa´s Perser

www.generosas.se

yadhayezibas
0

Underbart fin!!!! Glad

Annkis54
0

wow

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Jätte söt liten godingKyss

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

sidentassen55
0

Supersöt liten kille med perfekt färgfördelning:-) Kyss

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Mayer
0

Superfin liten kisse!

Peace
0

Väldans söt och fin liten kisse :)

Cybercat
0

Tack tack för söta ord =)

Jag är lite extra glad att se att min underbara pojk från Anna & Therese ger så här söta barn. att Zoe får vackra ungar märkte jag ju förra året :)

Detta är alltså en total utparning - Zoes pappa är Candirand Rody, som är helt Candirand och Catillak, mamman Precious har Kissables på ena sidan och fina Tyska linjer på andra.

Nisse i sin tur är efter de gamla härliga Bolo-linjerna. Båda föräldrarna är Ocalicos, och bakom ligger Bolos i dubbla led.

Alltid lite spännande när man blandar gamla och nya linjer så här, men hittills är jag inte missnöjd :)

Mirra
0

Super sööööt Kyss

// Rosie

Headturners
0

KanonsötKyss

Sussie

[Baboos]
0

Supersöööööööööt!Skrattande

gulliver