halskrage
Någon som vet vars det finns mönster på halskragar (eller vad man kallar det)?
//Anja

hej på dig såg deta nu är inte inne så ofta men du vännen kolla på drops…googla på namet drops..lycka till

#1 Alltså,det är inte till människa utan till min katt!!!!
Tänk att jag kom på nu att jag har 7 st. kvar.
Jag fick min syster att sy kragar som jag hade med mej på utställningar och sålde på plats, de var inte dyra. Detta är jätte länge sedan, men sedan klubbarna blev hårdare på sina regler att sälja vid bur slutade jag att ta dom med.
Jag har tyvärr ingen beskrivning men jag sätter in en bild på hur de jag har ser ut. Du kanske kan klura ut lite eget utifrån dem?

Tack snälla du.
Jag ska genast börja tillverka
Någon av mina listor jag är med i hade nyss ute om att någon som sydde såna och skulle ha med på någon utställning.Någon som vet?

Hejsan
Har några kragar från Tyskland som jag kan visa foton på.
Det är uppfödaren (av mina kissar) som har sytt dessa gulliga
kragar som hon även säljer 
Anita/Rosengångens

#6 Mycket snyggt.Jag tycker också om lite rysch och pysch.Men jag ska främst ha min för att min käre grisige vän dräller så med vattnet när han dricker.Och främst så han håller sig fin till utställningen.
#5 Det var smart med ett silkigt tyg intill pälsen.Det hade jag nog inte tänkt på själv=))
Fler tips tages glatt emot!

#8 Är det månne hon i Tyskland som syr såna fantastiskt tjusiga och eleganta burskynken och dyl?Isåfall har jag suttit mycket och dreglat åt vad fina.En sån skulle man ha=))
# 6,7,8, otroligt fina

* 11
Nej det är inte någon Silver/Golden uppfödare som har sytt dessa kragar. Jag tror att du tänker på Bickstreetscat som syr burskynken, tror hon även gör dockor också, dekorerar möbler mm det finns mkt "gulligt" på hennes hemsida. Mina kragar har Monika/Belamy´s sytt.
Själv älskar jag rysch, pysch, rosor, vitt mm.
Sjävklart har jag valt att föda upp Chinchillor och blommiga katter
(Tusan vad det krånglar att skriva här. Det går inte att klistra in texten i inlägget. Antagligen har jag för mkt säkerhets program i min dator. Har nu provat olika modeller ) 
Jättesnygga kragar!
Nu fick jag inspiration att sätta mig och sy några finare kragar till mina katter
//Susanne

Pethra, du är ju också duktig på sy kragar.
Jag har ju en från dig som är kanonfin
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Om någon har fått inspiration att börja tillverka kragar så vill jag beställa några snarast
. Är i stort behov då jag har några riktiga slafsmajor när de dricker med väldigt locka pälsar på bröstet som följd
.
Jag köpte några när jag var i USA för några år sedan, men de är för stora i halsen så de åker ner för långt. Och eftersom jag är totalt oduglig när det gäller att sy kan jag inte göra om dem.
Jag betalar naturligtvis vad ni begär
//Kerstin i Umeå
#16 hör av dig till mig så kanske jag kan fixa dom.
Kluriga Kurts matte.

Jag har nu snabbtillverkat en.
Tänkte att få se hur han gör,om han irriterar sig på den men han så snäll och "dum" så han går bara omkring och ser söt ut!!
#18 han är säkert jättesöt. Vi väntar på bilder. Ska också sy såna även om EXO kanske inte behöver dom. Kul att sy i alla fall.
Väcker liv i tråden igen med en liten fråga..
De här kragarna, vad används dom till? Är det för att katten inte ska "kladda ner sig" i pälsen när dom äter, på utställningar?
Jag efterlyste ju också kragar att ha på utställning, men mitt problem är "större" än så
. Badar jag min blå/vita padda på fredag så är hela magen lockig på lördagmorgon. Och då hjälper ingen krage i världen. Fast de väldigt söta
.
Funderade hit och dit och kom på en lösning: var till en djuraffär och köpte den allra minsta lilla hundtröja som fanns. En stickad sak med polo som sitter bra runt halsen och går under magen. För framtassarna finns "ärmar" och bakbenen trär man genom band. Den sitter säkert, katten blir inte blöt och hon bryr sig inte ett skvatt. Testade den nu i helgen och det funkar. Hon blir lite statisk när man tar av den men det är ju lätt avhjälpt. Ska se om jag inte har någon bild på henne med tröjan.
//Kerstin i Umeå
ser himla bra ut….
måste skaffa en sån
hjälper ju även för när dräktiga honor vill dia andras ungar

#22 Smart,och snyggt också;)
Jag hade krage på min hane efter det att jag gjort den men det var ingen "hit" för han började klia sig där den var,så det blev inget bra 8-(
#23 Ja det tänkte jag också på
.
//Kerstin i Umeå
Ja jag syr oxå kragar
Jag köpte en som jag gillade och så sydde jag efter den. 

Kan du inte visa bild på den kragen du gillade Pethra?
Eller nån av dem du gjort efter förlagan förståss :)
Jo det kan jag göra. Måste ladda kamerabatteriet först så tar jag en bild på dom jag har sen.
Dina kragar som är för stora, är alltså för långa. Då är det bara att klippa av en bit och korta dem. Inte så svårt väl?
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Här kommer en bild på några av de kragar som jag har hemma nu som jag sytt själv. Jag syr i blankt tyg.. som inte päls o skräp fastnar på. Sen så syr jag dit små rosor lr andra blommor på om man vill ha det. Har även lite andra små saker att sy dit. 
Mina kragar funkar jättebra om man vill skydda pälsen mot väta. Det var därför jag började sy dessa. Mina vitfläckar grisade ner sig så mkt. Och ställa ut en katt med gul krage vill man ju inte. 

Jättefina Pethra, dem gillar jag skarpt!
Jag fyller år snart *hint hint*
:D

#30 Är det resårmudd i mitten?
Jättefina
#32 japp!
den anpassar jag efter hur tjock hals katten har som ska ha kragen.
Om du vill sy själv så kan jag skicka mina mallar till dig om du vill?
Jättefina, vill ha
. Tyvär är jag oduglig på att sy, äger inte ens en symaskin, så jag får köra med overallen
.
Kerstin i Umeå

#33 Tack så mycket,jag tar gärna mönster.
Jag gjorde mitt med kardborre och det var ju inget smart jämfört med dina fina.
men det är ju en smaksak.