Vikter på levklara ungar
Jag tänkte detta kunde vara kul få veta, men man säger att bebbarna ska väga minst 1kg vid flytten. Vad brukar vara normalt? Dena kullen jag nu har, de väger bra, är mkt matglada.
Deras vikter är nu vid 11 veckor : 1174 minsta, sen 1346-1360 2st, 1420-1470 4st. Måste ju vara bra vikter.
Kanonfina vikter Carina!!! 
/Lotta
Ja jag får för mig detta, de är otroligt matglada,äter torrfoder även de stora bitarna, mjukmat, nötfärs, de äter fr denna veckan helt o fullt med de vuxna, innan har de haft sin egen hörna för få i sig.Men de är så tuffa så de snor maten fr de stora
kanonvikter
jag ser sen några år tillbaka…sen jag började med nötfärsen
så har jag oxå så bra vikter på de flesta av mina
förr så var det knappt att de kom upp i 1 kg innan 12 veckor
sen så har jag gjort en liten test…sen nåt år tillbaka. Jag har fortsatt att ge nötfärs..lika mycket varje dag…som när de var ungar…o jäklar vilka tjockisar de har blivit
visserligen märker jag nu att nästan alla är måttligt intresserade av nötfärsen..men jag tror att när kattungarna är stora nog att börja så kommer de vuxna igång igen med. Så får vi se om vi kan hålla igång dem i fortsättningen sen
Men Hottan o Blossom äter inte köttfärs alls. inte heller Gimpets vitaminpasta eller annat heller. Konstiga katter. Bara torrfoder som gäller. Fast brorsan hade andra katter, som han omplacerade, o hade kvar nåt annat RC-foder, som jag fick av honom…det åt även Blossom som "godis"
hehe
de är för goa
Denna kullen är för mig mer ovanlig än de andra på det viset att de äter torrfodret bra fr början med. Så jag behövde inte ge dem så mkt nötfärs, gett morgon/kväll, och då sett till blanda ut med ersättning så vitaminer mm kom med i.
Men det är kul då de har bra vikter. Min isabelle ger dessutom bebbar med en kraftig benstomme, det känns om en liten hundvalp i kroppen
Hon har ju haft några kullar nu, alla är lika i kropp, härligt!

Hej Carina
Vilka "tungisar" till bebbar, de har ju kanonvikter. Vår förra (1:a) kull vägde mellan 1,1 - 1,3 när de var 12v och det tyckte vi var bra. De åt också bra med torrfoder, blötmat och älskade nötfärs, det gör de två vi behöll fortfarande. De är snart 8mån. och Cajza väger 4,1 och Houdini väger 4,3.
Så tomt för dig när alla dessa ska flytta
Ha det bra
Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Ja det börjar kännas konstigt nu när alla ska ha sin tid för hämtning, sen hoppas man slipap bekymmer efteråt i de nya familjerna också, man vet ju aldrig, mkt som spelar in. Men de är riktigt tjocka o goa de små.