Sommar och öppna dörrar
I går var det ju så underbart ute så ajag öppnade en del av var dubbeldör och satte ett kompostgaller för öppningen.
Tidigare har jag inte kunnat göra det för Pärlan (min svarta hona som gick bort i vintras) alltid fick vingar och seglade formligen över nätet ut i friheten:-)
Men nu är det annorlunda, katterna mina är inte lika smidiga som hon och dessutom har dom ju sitt stora innätade uterum att springa i.
MEN, det gör ju inte spänninge mindre när det öppnas upp från ett annat håll….
Det var verkligen kul att sitta och titta på alla tjejerna när dom lite försiktigt närmade sig dörröppningen för att titta ut på omvärlden, spännande tyckte dom allt att det var, det syntes. 
Ska bli kul att se om dom håller sig inomhus idag med…för det är så varmt och gott så det blir absolut öppen dörr idag med 
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Underbara hela högen!! Kan bara varna dig för Skräpet för hon kan hoppa över en sån grind. Det gjorde hon här 
Här är det regn o regn o regn…. tråkigt. Men Sune var ute förut iallafall. Kom in dyngsur…. så det blir ett bad för honom sen ikväll. 
Härlig bild å dina flickor ser så fina ut
Här regnar de
Sussie

Tack Sussie. Vi har jättevarmt men solen gick nyss i moln och det ser ut som om det ska börja regna snart
Gillar inte det för jag är i full färd med att skola ut plantor i större krukor, å jag har massor kvar……
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Min Muffin går ut och in som hon vill…håller sig på gräsmattan och bland vinbärsbuskarna.
Så jag har ingen grind…hon och hunden är ute.
Kram Malou 
Vilken härlig bild 
Här får numera Hasse va instängd i sovrummet om vi ska ha öppet en stund..
Först nu går han i närheten av fönster och dörrar igen..
Kompostgaller funkar inte här då vi har de till hundarna och Hasse flyger inte över utan klättrar/drar sig upp.. spindelmannen ;)
Nu får han bara gå ut i sele men han vill in lika fort igen..hihi