BIS vuxen hona Nerk Örebro söndag den 6 juni
Blev jätteglad idag när jag läste på listan att mormor till min lilla rödsilvertabby exottjej som jag har just nu blev BIS vuxen hona med alla tre domares röster i panelen på Nerk's utställning i Örebro igår söndag
Hon heter Amors Troll Mixed Blessing, men kallas Viola av sin ägare Ulrika Getzmann.
Viola ställdes bara på söndag men slog redan vid nominering lördagens BIS vuxen hona, en rödtabby exothona från Italien.
En glad uppfödare
Gun-Lis
S*Amors Troll

Jag har tidigare kommenterat mormor "Viola" i och med inlägget om mina nya kattungar "rödsilvertabby exottjejen"…… skall försöka leta rätt på detta inlägg……
Här kommer ett nyare foto på Viola som har dessa underbara stora ögon som hon ärvt av sin far Athelstones Demons Eye….. Där behövs inga s k "ögondroppar" minsann….. hon ser alltid ut så här…..
Trots att hon är ganska liten är hon väldigt cobby nästan fyrkantig tung hona, något som domarna blir impade av. Hon har fått två friska kullar hemma hos Ulrika efter två olika hanar från mig.
Kram
Gun-Lis
Snygg!

# 1 forts…..
från en av dessa kullar har jag fått tillbaka en rödsilvertabby exothona, Getzmanns I was made for Lovin You, som alltså är mamma till min nya lilla rödsilvertabby exottjej som jag visat i ett separat inlägg…
mer finns i mitt inlägg "Rödsilvertabby EXO tjej"…. # 23!
Kram
Gun-Lis

#3 Och som också är mamma till min vackra kille från dig/Kram på dig
Lilla Viola, hon såg lite ut som en uggla redan när hon var liten!!!! Otroligt roligt med resultatet!!!!!

GRATTIS Lisa till det resultatet,
och grattis till ägaren av Viola:-))
BRA JOBBAT !!!!
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Ännu en av dina fina avkommor!
Älskar ögonen!
Jättegrattis till både uppfödare och ägare!
Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Oh my god
den ena finare än den andra här…