Perser iFokus

Perser

Etikett07-export-import
Läst 1662 ggr
Leonis
0

Katt på Export

Vad behövs då man ska exportera katter till USA och Holland,jag har fått tingade ungar dit. Nån som vet?

Uffe
0

Du måste i alla fall ha en transfer på katten, sen beror det väl mycket på vilka införselregler som finns i USA och Holland

KungBores
0

Vad som krävs för de olika länderna vid införsel skall väl ändå köparen ta reda på eller? Men transfer behövs för att katterna ska kunna få nya stamtavlor.

Leonis
0

Det är möjligt köparen ska ta reda på det men jag som säljare vill ju också ta reda på vad som krävs, ber så hemskt mycket om ursäkt att jag frågade här.

KungBores
0

Grejen är att Jordbruksverket i Sverige inte kan svara för vilka införselregler olika länder har. Sånt kan ju ändras från ett år till ett annat så därför är det alltid bäst att be köparen kolla vilka regler som gäller just nu.

Även de svenska införselreglerna är på g att ändras from 2008. Vilket innebär att det som gäller 2007 inte gäller 2008.

simzonites
0

Jag har själv inte exporterat någon katt men det jag kommer att tänka på är vaccination mot rabies, detta kan du kolla med din veterinär. Vet att Yvonne (Fina Stina's) har expoterat till bla Frankrike och då har jag för mig att det var rabiesvaccination. Du kanske kan söka på "export av katt" på google? Fundersam och där hitta någon information.

Lotta

/Lotta

jamaren
0

Nyfiken på vilka ungar du har som ska exporteras? Har du någon bild?  =)

Leonis
0

#6 kommer inte lägga bilder på dom,tyvärr.

Uffe
0

Är de så hemliga ??

simzonites
0

Jag håller med, hade varit kul att se foton på de små som ska gå på export Flört

/Lotta

Kittentotts-deleted
0

Vill med se! alltid roligt se småttingar!