Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 569 ggr
sidentassen55
0

Solig morgon i Ramnäs där vi väntar och väntar....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag är det dag 65 för Byske, det var den dagen hon fick bl.a underbara Tjabo för ca ett år sedan. Hoppas det kommer någon bebisa idag,

Jag är så nyfiken att jag snart spricker, kommer det någon som jag beställt eller blir det "bara" andra färger och kön….ja egentligen spelar det ingen roll, men det skulle ju vara roligt förståss…..

De senaste dagarna har jag hållit mig hemma förståss och passat på att arbeta i trädgården. Så NU äntligen är alla krukor planterade, jag tror att det blev drygt 40 krukor och urnor när jag räknade igenom dom. Då är en stor ej planterad kvar samt två lådor som ska hänga på uthusen.

Men det blir ju såå fint.

Jag njuter varenda sekund när jag får gå runt och bara dra in lukten i lungorna (host host, visst ja jag var ju allergisk) samt bara titta på allt vackert…….

Vi hade dessutom besök av två stora Igelkottar igår, sin vana trogen gick dom och hälsade på katterna genom nätet i utegården, så jag serverade dom lite mat i form av torrfoder, amt vatten där, till katternas stora förtret, dom kom sig ju inte ut….

Idag blir det mat till kottarna i deras egen restaurang, jag har ett litet hus byggt särskilt för kottarna där dom kan gå in och äta dessutom har dom en vatten skål med friskt vatten intill. Detta älskar dom:-)

Nu önskar jag er en fin fredag och trevlig helg, LYCKA TILL ni som ska på show.

Hälsningar

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Coolgrim
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va långt du har kommit i trädgården låter det som. Själv så planerade vi igår vad vi ska fixa med i helge. Jag ska olja verandan som är 50kvm + lite till. På söndag ska jag fixa med krukor och blommor.

Sigge har nog depression. Han är sig inte lik sedan Agnes försvann, han ser så ledsen ut. Min Gubbe.

Zazza bryr sig inte att Agnes är borta, jag tror hon tycker att det är skönt.

Cocos hajar nog ingenting, jag vet att han ömmade väldigt mycket för Agnes.

Jag tycker att det är så jobbigt att Agnes blev rävmat.Gråter

Hoppas att det går bra med födseln nu Lotta. Det ska bli så spännande.

En bild på  älskade Agnes som nog är i katthimlen