Hund och katt
Jag funderar på en liten hund, har alltid älskat hundar. Har ni några erfarenheter om Fransk Bulldog och Perser/exotic ? Går de bra ihop (vanligtvis) ? Emil är ju fotf. tonåring så ska man skaffa hund så är det ju bra att han får vänja sig som liten. Han är ju för alltid NR 1 i denna familj! :)
Hej Jag har en väninna som föder upp Frallor, hon har även två perser och tar kullar ibland, det funkar bra
Sussie

Jag har också en vän som föder upp dessa underbara hundar och det går finfint ihop. Lycka till med dina planer…
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Jag tror att de flesta raser går ihop med katter bara de vänjer sig.
Det brukar gå bra med hund och katt, fast det är oftast katten som är flockledare. Låt dem bestämma rangordningen så ordnar det sig säkert. Var speciellt noga med att tala om för hunden att det inte är tillåtet att jaga katten.
Ett tips är att titta på TV4+ program "mannen som talar med hundar" med Ceasar Millan. Han är troligen världens bästa hundcoach. Där kan du få tips att få pli på din nya hund så att den uppför sig precis som du vill. Han har ibland även tips för katter och speciellt relationer mellan hund och katt. Det är inga svåra grejor, bara enkel djurpsykologi.
Jag har lärt mig att sätta stopp för oönskat beteende hos en av mina katter. Det är 3 år sedan och jag har inte behövt upprepa det mer.
Annars är programtiteln missvisande, många tror att det rör sig om hokuspokus.
Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Jag har ju en ras som är omöjlig tillsammans med katter enligt många
Jack Russell alltså
Men här fungerar det hur bra som helst och inte är det hundarna som bestämmer
Här sitter de och försöker samsas om en liten solstråle.Pelle pussar lite på Hillie.Så jag tror inte det är ras utan mera beror på varje individ.

ja det va bra sagt. tor också dt beror på individ och inte ras.

Min Boxer är helt underbar med katterna.Men jag har varit väldigt tydlig med att ex katterna äter först,med andra ord att hunden är lägst i rang=en lycklig hund=)
Något jag gärna skulle vilja få bukt på det är att hon vaktar gården väldigt när vi har kattungar. Sen är det ju så att ALLA hundar har ju en instinkt till att jaga katter eller sånt som rör sig fort förbi,men med en stark ledare och uppfostrad hund får man bukt på det.
Här är min hund tillsammans med en kattunge.

Å så sött!
Jag har faktiskt funderat på boxer, fransk bulldog eller amstaff.
Bra att veta att boxer fungerar iaf =)