Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 882 ggr
Naquita
0

Samira är jättesjuk:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samira är jättesjuK:((

hon har förmodligen lunginflammation, var inne med henne igår o hon lät inte alls bra:(

Hon rosslade rejält i lungorna och de kunde inte utesluta något allvarligare än lunginflammation, men eftersom hon rosslade så mkt ville de inte stressa henne mer än nödvändigt och en sövning för att röntga henne hade hon inte klarat av, hon hade kolat Crying or Very sad

hon hade lite feber o hennes päls har blivit katastrofal, men de v¨ågade inte raka henne heller just nu.

så nu får hon antibiotika, blir hon sämre ska jag åka in direkt, blir hon inte bättre ska hon in på måndag/tisdag o röntgas osv, men jag hoppas på att hon svarar bra på antibiotikan Pray Pray

Min älskade lilla gumma Crying or Very sad

Uffe
0

Fy vad tråkigt, håller tummarna för att hon skall bli bättre snart !

Leonis
0

Håller tummen hon blir bättre.

Kittentotts-deleted
0

Vi tänker på er alla här hos kittentott´s. Vi hade en kattunge med lunginflammation en gång, han blev bra på antibiotikan, nu hoppas vi Samira kryar på sig med medicinen.Skriv gärna och berätta hur det går med din sötnos.Vi ger en skyddsängel till Samira:

Naquita
0

tack, skyddsängeln behövs!! jag är så ledsen, det är så jobbigt när djuren är sjuka:( de kan ju inte förkalra hur de mår hellerGråter

Kittentotts-deleted
0

Försök vara stark! Det ordnar sig säkert!

Ser du någon bättring sen igår? De brukar svara ganska fort på antibiotikan, men klart hon är trött av feber o allt.

Naquita
0

nej,ser ingen förbättring ännu:( igårkväll gick hon runt o mjauade o var orolig, men hon gömde sig iaf inte. har inte sett henne på hela morgonen nu sedan hon fick antibiotikan.

Vet. sa att eftersom hon har så pass allvarlig inflammation(om det ens är lunginflammation,får vänta o se) kan det ta lite längre tid än vanligt för antibiotikan att värka så söndag/måndag borde jag se en klar förbättring annars måste hon in igen snabbt o röntgas osv..

min lilla snutta:( tur i oturen så är min hjärtsjuke hankatt någorlunda frisk just nu så jag kan koncentrera mig helhjärtat på Samira!

Pepasas
0

Min katt hade snudd på lunginflammation i somras när han blev jättesjuk av kattsnuva. Han var riktigt dålig och vid röntgen konstaterades att lungorna var påverkade. Han blev inlagd i 2 dygn och från att ha sett döende ut var det en mycket pigg och alert katt jag fick hämta hem. Han åt färdigt sin kur med Baytril och mår superbra idag.

Det kommer att gå bra för Samira men jag förstår din oro, det är otäckt att se dem så sjuka.

Naquita
0

ja,d et är riktigt riktigt otäckt:( o inte nog med det, nu är matte med sjuk. fick medicin för mitt läckage i matstrupen idag så nu kan vi frossa i oss piller tillsammans..*suck*

läger är oförändrat änså¨länge, bara gått ett dygn med antibiotikan

Annkis54
0

jag håller alla tummar jag kan o skickar healande tankar till henne.
det kommer nog att gå bra
var hon dräktig på dag 57 eller har jag missuppfattat??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

på bilden är hon dräktig p¨å dag 57, men det är snart 2 år sedan;)

nu är hon kastrerad:)

Annkis54
0

jaha…pust…blev extra orolig för att hon var dräktig
då behöver hon o du i alla fall bara tänka på henne
håller tummarna

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

EddaM
0

Vi håller tummarna här hemma för att din vackra tjej snart skall bli bra igen.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

m-hoog
0

Tänker på er! Min Sune har precis haft pc o cortison vet. trodde på bihåleinflammation, han är mycket bättre nu. Massor med kramar från oss.

Naquita
0

imorse kräktes hon blod:(

ringde veterinären och vi ändrade doseringen.. istället för 1 ml morgon o kväll så ska hon ha 3 små doser om dagen eftersom kräkning är en biverkning utav amimoxet. Vi ska avvakta o se under dagen, blir hon sämre ska vi åka in direkt med henne. min lilla gumma Sad

Kittentotts-deleted
0

Tänker på er!

Dockan
0

LENA

Hälsningar LENAGlad

Naquita
0

tackGlad

idag är Samira lite piggare, tycker iaf jag. Imorse låg hon utsträckt i soffan o mös när jag steg upp, och låter lite bättre.. hoppas att det är på bättringsvägen nu och inte bara jag som inbillar mig för mkt:)

Kittentotts-deleted
0

Nu håller vi tummar för det du ser är bättring.

Annkis54
0

instämmer med föregående
hoppas att det går jättebra o bara framsteg

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

Hur mår Samira????Har blivit bättre??Glad

Uffe
0

Ja vi måste ha rapporter varje dag Skrattande

Naquita
0

jodå samira mår mycket bättre idag, hon är framme o imorse hade vi en gosstund:) hon är fortfarande rosslig men bättre o bättre för var dag som går=))

Kittentotts-deleted
0

Åh va härligt att få höra!

Annkis54
0

pust vad skönt
alltid oroligt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

Så skönt!!!!!!

m-hoog
0

Gott att höra att Samira mår bättre.

kram

simzonites
0

Håller tummarna för att hon blir bättre och bättre Glad

Lotta

/Lotta

Naquita
0

idag är hon ännu bättre. åh jag är så lycklig. en tung tung sten har släppt från mitt hjärta. imorse grät jag utav lycka. hur kan man bli så fånigt glad att man börjar störtlipa? pojkvännen trodde jag hade ont(hjärtproblem) men nej sa jag, jag är bara glad.. haha ja så kan det gå:))

ophelia
0

Pussa den lilla älsklingen på nosen.Så härligt att det blir bättre hela tidenKyss

Uffe
0

Det är klart man blir glad när ens skyddslingar blir bättre efter att ha varit sjuka

Pepasas
0

Hade du ställt din fråga någon annan stans hade du kanske fått andra svar men nu ställde du den på ett kattforum :-)))

Jo man blir så glad och lättad när man varit väldigt orolig och då tar man till lipen. Det är helt normalt beteende för en kattägare .-))

Så skönt att höra att Samira mår bättre! Ge henne kli på kinderna ifrån oss och hälsa henne fortsatt god bättring!

Naquita
0

Idag var vi på återbesök. hon rosslar fortfarande och veterinären såg lite bekymrad ut:( hon är mkt bättre men inte bra

hon fick ny medicin, en starkare sort (tablett) gick lättare än jag trodde att få i henne den. hon ska på återbesök den 6 mars o klippas ner eftersom jag varken får lr vill kamma lr bada henne just nu..

min lilla stumpa när ska du bli frisk Sad

Annkis54
0

Jag tycker ofta att det är lättare att ge tabletter…i alla fall om det är ganska små
pastan som man ger ibland är lätt till kattungar…men flera av mina vuxna..blir galna…skummar ur munnen

så mycket lättare med tablett.
fast man får ju se till att den ligger 100% rätt hehe
Du ska se att hon blir ännu bättre nu…
är det taget några prover på henne så att man vet vad som har orsakat lunginflammationen…om det nu var lunginflammation
går en hel del hos människor nu läste jag i tidningen
Mykoplasma stod det
har en äldre vän..manlig…som precis har legat inne på vårt sjukhus med dubbelsidig lunginflammation
det är lite lurigt detta med alla sjukdomar som blir värre o värre o alla bakterier som blir resistenta

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

nej de har inte tagit några prover ännu jag antar att det är det de ska göra på återbesöket då hon ska lämnas in på morgonen o hämtas på eftermiddagen..

Samira har jag alltid haft svårt att ge tabletter, hon hugger en o vill inte alls. idag var vi två , en som höll o kelade i henne o så jag med tabletten. gick bra förutom att hon bet min pojkvän..e man dum o tar in finret för o se om tabletten åkt ner så e man haha

Jag köpte både räkor, burkmat o leverpastej..åt hon något utav de? neeej bortskämda katt..*skratt*

Annkis54
0

ja…det är en viss teknik att ge tabletter
fast ibland hjälper inte det heller.
det finns ju en tablettinförare..har visserligen inte testat den men …

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se