haklapp till Perser
Har pratats en del om katter som badar o så i vattenskålar
Nu vill jag ge lite av mina tips då jag har haft en pojke som badat mkt i vatten.Han hade en enorm krage.
Detta va speciellt jobbigt innan utställningar, då gäller det ju ha en fin o slät krage. Så jag köpte ett gäng med haklappar man har t bebisar som små. Dessa inhandlade jag på babyshopen, hade fler som köpte av mig, och gav bort till vänner. De är superbra.
Ett till tips! Ta en tubsocka som du klipper hål i andra änden på, jag klippde hål för benen med
Den satt kanon, och skyddade även längre ner.
Trots dessa tips, så blir det lite vågigt, så när jag kom hem Lördag kväll tog jag lite antistat fuktade ner kragen, blåste o så på igen, bästa är hinna göra detta innan på morgonen när man åker på söndagen.

go´morron!
Min Bettan fick en tröja, av granntjejen, i julklapp; en sån som de sätter på hundarna! Den ser lika ut som Carina beskriver sin strumpa som man klipper hål i för benen! Denna är köpt på Rusta tror jag! Nu är jag inte så mycket för att klä på djur, men har man en slasktratt som badar i mat & vatten & man vill ställa ut så måste man göra något! Bettan bryr sig inte alls, snarare att hon njuter av den extra uppmärksamheten hon får….
Ska ta något kort senare idag!
Ha en bra dag!
Tina
JAg får nog börja kolla läget om det finns nägon haklapp att få tag i till vattendjuret :O)
#1Nog inte så dumt heller, jag tänkte ta mig dit också, de har ju söta kläder att skoja t med på foto om inte annat
Här går det tyvärr inte med haklappar. De kryper ur skinnet och beter sig som idioter! Jag stänger in den/de som ska ställas ut i eget rum. Där får de en vattenskål som är så liten att de i stort sett bara får ner tungan och kan dricka. Blir att springa och fylla på stup i kvarten men det får gå.
JAg har haft funderingar att bada på natten och sen rakt in i boxen och iväg, men då stupar jag väl själv på utställningen, men han är så snäll så vi skall nog komma på något 
Tiger kände sig så speciell i sin haklapp
Han lärde sig att då den åkte av va det dags gå fram t domaren

Jag köpte en haklapp till barn och sydde på band på sidorna som jag knyter bakom fram benen. Funkar kanon på min håriga husis=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
grejen för min del är att det handlar ju inte bara om dagen innan..utan hon blir gul i pälsen under hakan för att hon blöter ner sig hela tiden…o det tog ju nån vecka eller så för att få bort det. O under den veckan så får man ju se till att hon inte blötte ner sig igen. hade inte nån sån liten haklapp som Carina har…men fick tips av en annan uppfödare att jag skulle testa strumpbyxor..klippa ur för ben mm
sagt o gjort…gick o köpte …knästrumpor tror jag
klippte ur för benen o trädde på katten. Att vi inte dog av skratt. Hon brydde sig inte om att hon hade strumpbyxor på sig. funkade väl halvbra…men….blev ju lite tovig istället…
det slutade med att jag fick hålla henne för sig själv under nattetid…gav vatten med spruta så att hon inte skulle blöta ner sig…så hon fick nog ganska mycket vatten. Dagtid tog jag bort vattnet för alla o fick smyga till dem när hon inte var i närheten
ganska besvärligt var de… så jag är glad att vi hittade våra vatten"automater"..eller vad jag ska kalla dem
jag bifogar kort på Blossom iförd strumpbyxor. se till att ni sitter ner innan ni öppnar kortet…finns risk för skelettskador om ni faller omkull
Kanonbra Annki! söt hon är!

Problemet löste sig här med vattenfontänen
herregud så lätt det hade varit då
men som sagt var så har jag inte alls stora problem med detta idag för jag hittade ju till slut en lösning
Jag fick ett tips på min första (och enda hittills) utställning om att använda en liiiiten vattenskål, gärna flera, typ äggkoppsstorlek dagen före utställningen. Kommer göra det inför nästa utställning, för trots att mina små tjejer bara är 4 månader hittills så blir de helblöta på haka och hals när de druckit. Riktiga slabbisar :)
På utställningar har jag en vattenkopp som är avsedd för papegojor, kanonbra
bild på papegojkoppen
Hahahahaa jag skall se om jag kan hitta någon på nätet, men det är en sådan där vit halvrund sak som hänger på buren, fino fino mandarino för man kan hänga dem ganska högt i utställningsburen också
En metalkopp så länge
![]()
En sådan här har jag fast vit

Jag har en av bägge sorterna

#16 sådana har jag på utställningar, en till mat o en till vatten. Kanon bra=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
jag har såna där metallskålar..fast kanske lite större
tog bort dem när jag fick en "dränkmig-katt"