Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1261 ggr
sidentassen55
0

Elsa Eriksson har åkt till katthimlen...

Som ni tidigare fått berättat så föddes en kull med mer eller mindre defekta kattungar här hos mig, för ca 6 veckor sedan.

Jag hade ju en kvar som sedemera döptes till Elsa Eriksson. En riktigt "ful" lite goding som var full av liv och väldigt busig. Cool

Denna Elsa var tingad redan innan hon föddes och trots att jag förklarade för de som ville ha henne att det var fel på henne så stod dom fast vid sitt val, dom SKULLE BARA HA HENNE.

Jag har vid varje tillfälle dom varit här på besök berättat för dom att inga försäkringar skulle täcka hennes "fel" och verkligen kört med öppna kort….har dessutom inte haft för avsikt att ta betalt för henne utan dom skulle bara betala vad det kostade att få henne reggad.

Nu har dom backat på köpet vilket jag har väntat på, därför ringde jag min veterinär för att gemensamt med henne avgöra Elsas vidare öde. Obestämd

Med stöd av hennes kompetenta inspektion av Elsa beslöt vi oss för att hon skulle få somna in och det har hon nu alltså också gjort.Tyst

Jag ville bara berätta detta för er, för det finns säkert någon av er som undrar hur det egentligen gick för den där "snedögda fula (men ändå söta) kattungen som Lotta hade…….Flört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Firinella
0

Usch vad hemskt och tråkigt men kanske bäst för lilla Elsa. Tråkigt med köpare som gör så här. /Laila

mallis
0

Varför ändrade de sig? Även om katten inte är världens vackraste så kan de ju bli ett charmtroll *L*
Inte roligt beslut…
Sänder dig en tanke Gråter

Kram Malou

sidentassen55
0

Malou, tänk in dig själv i situationen.Obestämd

När man köper en katt till sällskap så förväntar man sig ju att man ska få behålla den länge, eller hur ?

Elsa, med sina defekter skulle aldrig kunna klara sig utan ev operationer, ingrepp som säkerligen hade kostat 10 tusentals kronor och INGEN försäkring i världen hade täckt en enda krona av detta.

Det finns gränser för vad jag som uppfödare kan sträcka mig till att stå för och det finns även gränser för vad gemene man har möjlighet att betala, så är den krassa verkligheten.

Min kattungeköpare är superbra människor och jag är inte alls besviken eller ledsen på dem för deras beslut, jag förstår och stöttar dom i detta. Dom har sedan tidigare en kille från mig som är deras ögonsten och sköter honom absolut klanderfritt, så hjärta har dom och på alldeles rätt ställe, men som sagt bara för att man har dessa egenskaper kan man inte ta på sig hur stort ansvar som helst.

Till deras stora lycka har jag ju fler dräktiga tjejer så det kommer säkert en liten tjej eller kille som är frisk och som dom kommer att bli väldigt förälskade i, det är jag övertygad om.Glad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Headturners
0

Så tråkigt LottaGråter Men jag tror det var de bästa för lilla Elsa, hon har det nog underbart å springer omkring i katthimmelen.

Ser fram emot dina nya ungar och håller alla tassar för att det ska gå braGlad

Kramar

Sussie