Loppor i sanden??
Igår kväll när jag skulle tömma kattlådan, så skulle jag först sopa upp lite utskvätt sand. Då ser jag hur det rör sig.. Små ljusa kryp som hoppade & sprang omkring. Pytte små 0-1mm (jag visst bra syn) Min sambo hade svårt att se dom. Vi googlar, kollar kattböcker efter loppor & löss. Men inget verka stämma. Kammar katterna över papper, kollar prickar i sängen… Katterna har inte heller kliat sig.
Jag ringde min vetrinär direkt imorse och förklarade, fick komma på morgonen. Tog med Clovis(som ändå skulle vaccineras) Och lyckades få med 2 loppor (inte det lättaste). Men hon sa att det inte var från katterna. Utan nån annan slags "ohyra"..
Så min fråga är om nån annan varit med om detta??!! De måste ju kommit med sanden??!!
Vad använder du för sand?
Jag har aldrig varit med om det.
Hjälp vilken sand köper du samma fråga kom upp i mitt huvud

Jag använder Ever Clean. Har alltid använt Less Track, men nu har dom bytt mot nån "fresh" eller nåt sånt.. (har inte kvar förpackningen).

Tycker inte att det är speciellt "Fresh" men äckliga kryp;)!!
Ring eller maila tillverkarna av kattsanden. Företag brukar vara mycket tillmötesgående om man rapporterar in saker. Jag köpte en gån kubbar där det var bananflugor i smeten. JAg fick tillbaks en värdecheck på pengarna jag betalat samt en hel kartong med nytt fika :)
Det är ju bra att de vet så att de kan göra nåt åt det…
jag använder oxå Everclean…heavy duty
har gjort under ett antal år…har aldrig varit med om nåt liknande
men gör som #6 säger så får du säkert jättebra kompensation

Känner att jag måste dementera det här..
Jag har kommit fram till vad det var för något!! Det hela är fruktansvärt pinsamt.. Förra söndagen sopade jag upp jord från en växt, min sambo som fått den stora äran att tömma lådan hela veckan hade inte sopat upp nån sand, så när jag sopar och ser kryp så tog jag förgivet att de kom från sanden. MEN de kom ju självklart från borsten!! Det var alltså bladlöss från jorden INTE sandloppor!!
Pinsamt #1: Tog med bladlöss till min vetrinär!
Pinsamt #2: Startade en tråd om det här!
Pinsamt #3: Reklamerade den halva förpackningen sand jag hade kvar, inga problem men de hade inte heller hört talas om nåt liknande
Fick alltså åka tillbaks igår & förklara!!
Pinsamt #4: Jag jobbar med blommor - JAG om någon borde sett att det var bladlöss!!!
Så det är alltså inget fel på EverCleans sand!! Så bortsett från att jag känner mig som en jubelidiot så är det ju skönt att det inte var värre ohyra än bladlöss!!

Det var väl inte hela världen, misstag gör vi alla och du har ju tagit kontakt och tagit tioobaka din reklamation
Härligt höra! Alla har vi gjort misstag, men denna va mysig läsa!
När jag hade min allra första Perser, en röd shaded hona, skulle jag på en tripp till Ryssland. Uppfödaren ställde upp och passade henne.
När jag kom hem berättade hon att hon först fått vild pånik och badat katten för hon trodde att hon hade loppor.
Till saken hör då att jag hade en Benjaminfikus som var hur stor som helst, den gick nästan ända upp i taaket. I den krukan gillade katten att leka, så det var rester av jord, som uppfödaren såg som loppor 
Ja dessa bladlöss så de kan ställa till det
Men jag kan ju säga hade jag sett något sånt i min sand eller någon annanstans bland katternas saker hade min hjärna bara skrikit utan tänka efter, jag hade blivit hysterisk innan jag tänkt.
Och det du berättar Uffe, ja vad man kan bli knäpp bara av tanken av se en katt som ser ut fått loppor, man tänker inte alltid utan bara agerar hysterikt, du måste ju blivit lite 
gott att det löste sig i alla fall hehe