Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 965 ggr
Firinella
0

Monogam hane...

Har någon här erfarenhet av att en fertil hane bara gillar en enda hona och inga andra katter vare sig det är hanar eller andra honor? Han slåss med alla utom denna enda hona som han "vaktar" Han kom hit som 3 åring. /Laila

Annkis54
0

nej..det kan jag inte säga att jag har
men det verkar som det är ett antal av oss som har mer eller mindre krångliga hanar just nu.
Har du haft honom länge då?
Hur gammal är han nu??
har du honom instängd annars??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Firinella
0

Jag har haft honom i ca 3 månader. Han är drygt 3 år. Har provat med Feliway och att ha galler så de kunde se varandra men han attackerade gallret när någon gick förbi. Verkar lugnare nu när han går med min ena hona som han ÄLSKAT sedan dag 1 och med stängd dörr. Hon gillar honom också jättemycket. Lite gulligt att se dessa två som oftast ligger och sover bredvid varandra och ibland har han ena tassen ovanpå henne. Kan det vara äkta kärlek katter emellan Kyss /Laila

Boromir
0

Jag hade en hane som var monogam, parade inga andra honor, även om de höglöpte och verklig visade honom vad de ville. Han var däremot mycket snäll med de andra kattorna, oavsett kön och ålder. Först efter att jag blev tvungen att avliva hans "fru" började han para andra honor.

// Malin