Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 4276 ggr
NaimaG
0

Personligheten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har suttit nu i några dagar och läst artiklar här på perser iFokus och  nyligen landade jag på färgvariationerna och blev helt nerkärad PER n 22. Den färgvariationen är helt bedorande sedan påminner den mycket om min perser blandis också.Kyss

Nu undrar jag dock vilket personlighet persern har? jag vet att den frågan är mycket individuelt men jag vet också att alla katter har en rastypisk personlighet så det är mer den jag undrar över på perser.

Min blandis kisse säger inte så mycket när det kommer till en persers personlighet eftersom han har maine coon i sig också.

(Bilden är på honom)

zeus-minnie
0

Hej!!! vilken fin katt du har!!!

perser är nog överlag väldigt lugna, "lata" keliga,  och väldigt  med hela tiden. sociala.

sen kan dom ju få sina bus ryck emellan åt=)

/Isabella

Annkis54
0

mina är soffpotatisar…väck mig på fredag-katter:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
0

Haha och mina är precis tvärtom. Pigga, busiga och hittar gärna på hyss. Skrattande

Erna
0

Jag föder upp både grönögda silver och golden samt kopparögda svarta och blå, både i perser och exotic.

Rent generellt är exoticen livligare än persern. Det gamla talesättet att det sitter i hårlängden verkar stämma, för siameser är livligast.

Persern är ganska lugn och påminner mycket om en hund, social och medgörlig, särskilt de enfärgade. Lite mera krut i vitfläckarna.

I persergruppen varierar temperamentet mellan färgerna. I stora drag kan man nog säga att rödhåriga är piggare än de enfärgade. De grönögda är livligare än kopparögda men samtidigt intelligentare.

Förutom det, så är det givetvis inviduella skillnader.

MVH

Erna

www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

NaimaG
0

#1 Precis så är min perserblandning. Tungan ute

Kakan81
0

vi har tre och de är jätteolika.

Lucas har alltid varit en "farbror" = lugn, sävlig och vill ha lugn och ordning runt sig. Är oftast sällskapligast när det bara är vi hemma. Han är tyst så när man hör honom jama vet man att något är fel.

Neo är busen fast samtidigt den fegaste. När det kommer folk gömmer han sig. :P Han gillar bara några få människor, men då kan de i stället få göra vad som helst med honom. Han är en pratare, vill gärna hålla koll på var vi är. Är vi för tysta frågar han efter oss. ;)

Thea är vilden, prinsessan, bitchen. ;) Hon är superduper sällskaplig. Ska alltid vara med. Vill ligga i knät, på magen, på axlarna. Kurrar som en ja…. det hörs i hela huset när hon kurrar och det gör hon för det mesta. Men samtidigt ska hon ha det på sitt sätt. Håller jag henne "fel" när jag ska klippa klorna skriker hon högt och försöker klösas, det ska hållas som hon tycker. Hon ska ut när hon vill.

Som du märker är katterna väldigt olika. Men samtidigt skulle jag säga att de alla har ett grundlugn jag inte har sett hos andra katter. Perser, enligt mig, tror att de är hundar i stället för katter. Typ.

Annkis54
0

såg du tråden med en sån katt som du letar efter :):) här

inte för att jag vet om hon var till salu:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

NaimaG
0

Jag såg det. Hon är sååå söt.Kyss