Furminator
Så har jag med åkt dit och köpte en furminator men jag blev helt klart frågande då det står att den tar bort underpäls och lösa hår. Underpäls, den ska ju vara kvar, hur gör ni?
Körde iallafall på Samuel som redan innan såg ut som en skabbräv och, ja, otroligt vad hår det blev, en stor hög.
Erfarenheter? JAg köpte Furminator originalet.
den underpäls som den "ska" ta bort är ju den lösa
hur blev Samuel då?
hur vet man att det är originalet??
jag undrar om jag har originalet…eller inte:):)
har du nån bild?
var du på vår utställning när de var där o visade/sålde?
förresten det finns bild på min i tipstråden
Originalet är det soom är registrerat som Furminator www.furminator.com
Samuel blev ja, helt kal :-) men han fäller ju otroligt med så här års. En sak som var riktigt häftig, han brukar gilla att kammas osv men nu stornjöt han, kurrade högt.

kan man använda den när som helst även när katten inte är inne i "fällnings" period?
verkar ju jätte bra!
blir dom väldigt tunnhåriga?
/Isabella
#3..sån ser inte min ut:)
men nu när min är "så bra" så undrar man ju hur nåt kan vara bättre:)
jag har ingen som har blivit kal:)
#4, de ska vara i fällning.
#0 Jag har ju Cornish rex, dessa har ju bara underull och jag använder furminator original, var tveksam från början och tänkte nu blir det väl nakenfisar av mina katter, men gjorde slag i saken och tog det säkra och provade på kastraten som inte ställs längre… men den höll vad reklamen lovade
!! dvs den tar bara bort redan lösa strån och nyper inte bort resten!! så jag kan rekommendera den!!
Hoppas mitt inlägg kan vara till hjälp i funderingarna…

Använder min furminator på min exo-kille och det är kanon.
När han är i sina värsta fällar perioder kan man knappt ta i katten utan att själv bli full med päls. Skulle nästan själv behöva få upp nån hårboll…. :-)
"Borstar" med furminatorn sedan kan man umgås med katten igen.
Var hittar man en sådan? Vanlig djurbutik? Använder karda på min exot. Han tycker inte om när det drar i pälsen, men låter mig göra det under protest. Hur mycket känns en furminator?? Han fäller mängder…har gjort mig av med alla svarta kläder. Grått är det nya svarta i min garderob. Hi!! Marie
www.furminator.com
testa där…annars få finns den nog lite överallt nu..
kolla i din djurbutik
vissa skriver att deras katter älskar att blir "kammade" av den
men det gör inte mina.
men jag tycker att den är jättebra
o om man inte ställer ut så kan man ju ta "mycket"…
jag vet första gången jag "kammade" en av mina exoter..så blev det lite "genomskinligt" uppe på ryggen:)
en sak du ska tänka på är att håret blir himla statiskt…så var beredd på det. Jag använder mirakelkammen o kammar upp det med, med jämna mellanrum, under tiden jag kammar.
Det finns fler trådar med furminator…som beskriver mer..
ska se om jag hittar dem
välkommen hit förresten
o kortet på "din sida" syns så fint så:)
Furminator och mirakelkam….tänk vad det finns ting!! Tack, tack här finns många lärdommar!! Marie
mirakelkammen är så bra..på¨många vis
ett av de viktiga tycker jag..är att håren stannar i kammen..de flyger inte runt.
Jag trodde att jag hade en jättebra kam…innan jag fick tag på mirakelkammen..men så bra var den inte…den gamla:):)
Nya upptäckter varje dag!!
Innan jag hittade min katt så köpte jag på mig olika kammar och borstar…, men det blev direkt skrattretande upptäckter…fanns inte en chans att de kom igenom hans täta och ulliga päls…! M
#15 ja du, vi har nog alla gått den vägen…köpt o köpt
o vi ska inte snacka alla dessa antistatsprayer man köper under en uställning..haha
nu använder jag i princip ingenting..eller en sort bara
Hmmm…en oanvänd antistatspray finns här….
Har åkt och tittat på några utställningar och kommer hem med nyinköp, som oftast är mer för matte, än för katten!
Tur att man kan fråga här! M
#17 precis haha