Perser iFokus

Perser

Etikett: 11-utställning
Läst 370 ggr
Naquita
0

vad tycks om denna lilla tös?*utställningsmässigt*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har aldrig varit på en kattutställning, men skulle så gärna vilja. Min lilla Wilma tycker jag själv är väldigt vacker men vad tycker ni som ställt ut ett tag? vad är hennes för och nackdelar?

Naquita
0
Naquita
0
Naquita
0
Uffe
0

Nu är hon ju inte så gammal, men jag slås av hennes öron, de verkar aningen stora och spetsiga. Lite väl öppna vid basen, men det är svårt på bilder och som sagt hon kan växa i dem kanske

EddaM
0

Dessutom är ju dommare så olika i sin tyckte och smak och ibland dömer de ut en katt för att sedan på nästa utställning tycka att den är världens vackraste. Utställning är inte alltid så lätt=) Men man vet ju inget förrens man har provat några gånger.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Nej det är ju helt rätt och kattungar är alltid svårt de ska ju växa länge.
En sak föredrar jag, en katt som inte toppar alla utställningar som kattunge, de försvinner ofta snabbt igen, det är bättre att de får växa och komma som vuxna.

Ja jag menar inte att man inte skall ställa ut kattungar, men inte misströsta om det inte går så bra i början

Naquita
0

aa lillan håller just på att "växa i kostymen" hon är lite knubbig o ser ut som en köttbulle, hon är liksom mer rund än stor..ännuGeneradFlört

kanke skulle testa o ställa ut henne snart då, jag bor iblekinge.. vet att IDP har utställningar här, men i sverak e de närmaste skåne..tror jag=/

Uffe
0

Jag tycker definitivt att du skall ställa henne

Jejja
0

Naquita! Hon är helt underbar! Hoppas hon få bli Noahs dejt :D

Annkis54
0

jag ser oxå att öronen är lite stora..men plockar du bort håren på toppen så minskar de direkt
att hon ser ut som en köttbulle är oxå "bra" inom rimliga gränser. det som är lite färgat i hennes ansikte…är det missfärgning från ögon eller är det sk rufism…det är väl oxå ett "fel"
hon är bara sååå fin tycker jag…jättebra i typ

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
0

det ljusa som finns i ansikte, hals o nacke är paddfläckar;) hon är svartsköldpaddsilvertabby men ingen kan tippa på det om jag inte nämner det:)

hur klipper man tofsarna?

Annkis54
0

tänkte fråga om hon var det….men det försvann på nåt visCool
man kan antingen klippa med en liten sax.,..men det måste vara sån fint gjort att domarna inte ser att det är klippt
eller så tar du en pincett o kortar av håren…du rycker inte loss håret med hårsäcken utan du håller i hårstråt o med pincetten drar av översta toppen på hårstråt
lite svårt att förklara…
jag använder alltid pincetten för jag är rädd för att klippa
fast det du ska klippa är toppen på örat
inte de håren som är inuti öronen
utan meningen är att öronen ska se så små o runda ut som möjligt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

#11 Om du har bra naglar kan du nypa av strån med dem, håll emot om stråna med ena handens tumme och pekfinger och använd samma fingrar på andra handen till att "bryta" av stråna på örontoppen.

/Lotta

Uffe
0

Jag gör som Simzonites

Tessan73
0

Ohhh , hon ser jättefin ut.

Självklart ska du ställa henne, ingen tvekan alls.

Lycka till :)

//Tessan

Kittentotts-deleted
0

jag gör likadant som Simzonite´s och uffe med öronen.Skrattande

Annkis54
0

jag HAR gjort så med naglarna…men klarar bara av det någon minut…
men det sättet är nog bäst…för då har man ju även känslan i sina händer

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se