RolfH presenterar sig igen.
Eftersom vi har fått denna grupp för medlemmar att presentera sig i så tänkte jag att någon får ju börja.
Jag heter alltså Rolf Henriksson och bor i Uddevalla i Bohuslän. Jag är 49 år och arbetar inom vuxenpsykiatrin där jag även är fackligt aktiv. Är även politiskt aktiv i min kommun och ordförande för mitt partis lokalförening.
Jag föder upp katter under stamnamnet Mantrats som registrerades 1992 och även är varumärkesskyddat. Jag har haft katter i hela mitt liv men började föda upp siameser med den första kullen 1991. Det blev enbart siameser och orientaler under många år, men på senare tid har jag gått över till att föda upp Norsk Skogkatt. Dock är jag övertygad om att jag aldrig kommer att lämna siamesen helt och har fortfarande två numera pensionerade siamesdamer här hemma.
Förutom 6 vuxna katter bor även 2 hundar här hemma. Det är en Borzoi och en Dvärgtax. Ett stort akvarium finns också här och sist men inte minst min sambo.
Min kattklubb är Kustkatten, KKN som är en IDP-klubb här på västkusten. Jag är aktiv i Kustkatten som klubbens stambokförare. Dessutom sitter jag med i Webbkommitén för Nordiska-IDP och är moderator på Nordiska-IDP,s forum.
Jag driver även mitt egna forum CatWizzard som man nästan kan räkna som på väg att dö. Men eftersom det kräver minimalt med ansträngning finns det kvar ännu.
Här på iFokus är jag förutom Medarbetare här på Perser även Sajtvärd på Siames och Medarbetare på Hittekatter och Svensk Natur. Dessutom kan jag ta på mig äran att vara den som startade upp Norsk Skogkatt iFokus.
//RolfH