Perser iFokus

Perser

Etikett12-pälsvård
Läst 1401 ggr
longhorn
0

jag har dåligt samvete

min nya perserhona har krulliga morrhår som petar henne i ögonen, jag klippte av dem en bit och nu har jag så dåligt samvete, jag VET att man inte ska röra känselhår men ögonen var väldigt irriterade och rann och nu är hon en helt annan katt, skräms inte av av plötsliga rörelser och har fina torra ögon, men fortfarande har jag dåligt samvete.

MonicaLagerquist
0

Men strån som petar in i öginen MÅSTE ,man klippa.Annat är djurplågeri.

Stolt ägare till tre La permer

englagirl
0

Sluta att ha dåligt samvete. Precis som Monica säger, strån som petar in i ögat MÅSTE man klippa.

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

sidentassen55
0

SJÄLVKLART ska man klippa.

Vi hade en hane som vi fick klippa, för morrhåren vek sig så över munnen på honom så han kunde inte äta ordentligt….

OCH……titta på alla katter (KAT 1) på utställningarna, det är inte många som har kvar sina långa vackra spröt ovanför ögonen Flört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

longhorn
0

jag vet, det här är ett typiskt "huvudet säger en sak och hjärtat ett annat" men det skär i mig att hon haft det såhär i nästan 1 år, ingen har gjort något innan. Jag funderade länge på varför hon satt under soffan och vägrade komma fram, fick panik om man tog i henne.

Direkt efter att jag klippt och badat henne blev hon en annan katt, pussar en alltid godnatt och springer till dörren och ska hälsa.

ful är hon, men jag älskar henne :)

[silkesnosen]
0

Bra gjort, ibland får man ta beslut efter det man har framför sig. Min katt hade det omvända problemet..när han kom till mig var hans "känselspröt" över ögonen nerklippta på utställningsvis, men just min katt(ngt klumpig) var inte så bra på hantera det och lyckades skada ögonen två ggr på ett halvår innan de äntligen växte ut och sedan dess har han varit frisk!! Marie

Erna
0

Givetvis ska man klippa av dem om det är medicinskt befogat.

Annars är jag helt emot det amerikanska stilen att klippa bort ögonbrynsspröten på utställningar, fast nu har jag fallit till föga 2 ggr iaf. Jag anser att de behöver dem för att kunna orientera sig i mörkret. Iofs så är det ingen större fara när de lever inomhus.

Min syrras huskatter får behålla alla morrisar samt klor eftersom de går ut på morgonen och jagar. Jag trodde inte att det fanns så många möss i en övergiven lagård, jösses!

Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

[silkesnosen]
0

Ja där ser man…tur att han är innekatt…huuu vågar inte ens tänka tanken på honom som utekatt. Marie