Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 368 ggr
simzonites
0

YES! Mitt stamnamn är godkänt

Idag kom brevet som jag väntat på…….
Mitt stamnamn har blivit godkänt av FIFe och SVERAK så nu är jag såååå glad. Byter alltså från IDP till SVERAK.

S*Simzonite's är nu det som gäller Skrattande Blir lite omkostnader med alla grejer bara, nu ska katterna flyttas över, ja, de som är i avel och som ställs ut blir det ju, få ta några i taget.

Lotta

/Lotta

Annkis54
0

Grattis dåGråter
fast inte behöver jag bli ledsen för det
för vi kan ju ses när du kommer på utställning till ossSkrattande

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

diii
0

Aaah:D grattis Cool

simzonites
0

# Nej inte behöver du gråta inte Annki, vi kommer att ses på utställningar i alla fall hoppas jag också Skrattande

/Lotta

Uffe
0

Grattis och välkommen till SVERAK!

ophelia
0

Grattis och välkommen till oss

EddaM
0

Grattis och välkommen till SVERAK. Hoppas att vi syns ute på någon utställning.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

ophelia
0

Kommer det någon Simzonites katt till Lund kanske??

simzonites
0

#7 nej jag tror inte vi har tittat på den, än så länge är det Johan som har koll på utställningarna inom SVERAK men nu får jag väl engagera mig lite mer Flört

/Lotta

Pepasas
0

Grattis och välkommen till SVERAK hälsar jag som också är en "svikare" d v s bytte från IDP. Har aldrig ångrat det. Var lite trixigt först för det är en del andra regler vad gäller utställning bl a men man lärde sig fort och folk bara skrattade åt mig i början och förklarade vänligt hur det låg till.

Bla får ju kastraterna inte vara med på BIV-uttagningar utan är det tillräckligt många kan det bli BIV-uttagning bland kastrater.

Kittentotts-deleted
0

Grattis Lotta! Får se om jag en dag vågar ta detta steget.

[sugarcane]
0

Får en okunnig fråga varför ni byter? är det för att kunna ställa ut på SVERAK.s utställningar? Eller finns det andra skäl?

simzonites
0

#11 Du får gärna fråga Flört Jag byter från IDP till SVERAK pga flera saker; dels är min sambo Johan med i en SVERAK-klubb, jag vill kunna ställa "mina" katter när vi åker på utställning så därför går jag över. Nu kan vi ställa på både IDP's och SVERAK's utställningar. Blir lite fler att välja mellan också.

Lotta

/Lotta

[sugarcane]
0

Kan någon förklara varför IDP är mer liberala och släpper in SVERAK-katter på sina utställningar - fast inte tvärtom?

Annkis54
0

bra fråga…ska bli spännande att se om nån vet svaret..
jag vet inte…annat än att det skulle vara stridigheter…men vi är ju alla vuxna människor o stridigheter går ju att lösa

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

Det är en läng och infekterad fråga

Kittentotts-deleted
0

Om jag skulle gå över så är det för: Mer utställningar att välja på, vet inte om jag vågar säga merSkrattandeNu är jag med i en ny Idp klubb, men är ganska trött påalla väntetider med stamtavlor som i min förra klubb kunde ta 9 veckor tex, de bad mig skicka dem tidigare, men men, då visste jag knappt va de skulle héta liksom. Ja nu är Eva bra i nya klubben Smålandskatten,mina är redan klara.

Vad finns mer? Jag tror helt enkelt på när det finns anställd personal så flyter saker på bättre, jag betalar gärna mer för detta. Och jag har sålt en hel del av mina småttingar t Sverak, men ännu ingen t idp, knepigt men sant.Har många vänner & min gulliga kusin i Sverak, men inte funnit så många inom Idp, men de få jag har i idp är för mig mkt kära.

Får se hur jag gör framöver!

RolfH
0

Men som idp-medlem kan man faktiskt ställa ut i sverak. De norska idp-klubbarna är inte stoppade vilket gör att man kan bli stödmedlem i en norsk klubb och ansöka om utställarlicens genom dem. Själv har jag inte brytt mig då jag tycker vi har tillräckligt med utställningar, men det är fullt möjligt.

Uffe
0

Jag är inte hundra på det Rolf. En stödmedlem är inte en fullvärdig medlem enligt svenska regler. En stödmedlem i en SVERAK-ansluten klubb kan inte ställa ut med åberopande av det medlemskapet.

RolfH
0

Jag vet de som gjort på detta sätt. Alltså varit medlemmar i en svensk idp-klubb, blivit stödmedlem i en norsk idp-klubb, ansökt om utställarlicens genom den norska klubben, fått denna och ställt ut katter på sverakutställning. Det var så vitt jag vet inga som helst problem.

Uffe
0

Jag har ställt frågan till SVERAK så jag återkommer när jag fått svar

Uffe
0

Det skall inte gå som Rolf beskriver

• Utställarlicens kan utfärdas för katt vars ägare är medlem i något förbund anslutet till WCC.

• Endast katt ägd av medlem i FIFe (och registrerad i FIFe) och katt (ej registrerad i FIFe-förbund) med utställarlicens får ställas ut på utställningar arrangerade av SVERAKs medlemmar.

Enligt uppgift finns inga nordiska IDP-föreningar som är medlemmar i WCC

RolfH
0

Då är det någon som missat. Man ansöker om utställarlicens via NRR.

Uffe
0

Ja jag vet inte vem som missar, men det var svaret jag fick från SVERAK

Annkis54
0

får väl hoppas att det blir en ändring tillbaka igen
att alla får ställa överallt…för de som vill ställa ut mer
för mig är det alldeles tillräckligt
men jag bor ju rätt så bra tillKyss

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

Det ligger ju som sagt en motion om detta, men sådant är svårt att sia om i förväg

Annkis54
0

ja..mitt favorituttryck går bra även här
time will tell

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se