Visst är det väl typiskt.....
Här har jag gått och beklagat mig i flera år över att det aldrig blir bebisar i vårt hus.
Det har ju inte bvivit många kattungar precis, de sista två åren…..jag tror det är 5 stycken totalt i olika kullar då
Så tänkte jag tidigare i år att nu ska här planeras så det blir lite bebisar i år, för jag längtar så mycket.
Men att planera kattungar är inte detsamma som att det ska bli av, det har jag allt fått lära mig
Fördelen är ju om dom kommer lite jämnt fördelat över en tidsintervall, för annars klarar jag inte av det. man måste ju se sina begränsningar och inte bara para när dom löper…..för att sedan sitta med 20-25 kattungar, då har man ju ingen behållning av detta underbara, nej då är det bara jobb jobb jobb.
året startade inte så bra för mig precis, jag hade två dräktiga katter som jag längade att få se resultat ifrån, när jag kom hem från semestern.
Första kullen där dog alla 5 under förlossningen….andra kullen där var dom defekta, det är där Elsa Eriksson är kvar.
jag har en som är dräktig som ska ha bebisar om ca 4 veckor vilket jag verkligen längtar till
Men så brakar helvetet lös, ALLA mina 4 fertila honor börjar löpa, det är rena dårhuset här hemma
till på köpet mailade min fodervärd igår att jag kan komma och hämta katten hos henne som höglöper…..det har hon inte gjort på ett år nu !
Vad gör man ??? jag kan inte para alla, men tänk om dom inte löper om?? Usch vad detta är jobbigt………..
Jag har frågat fodervärden om hon kan tänka sig att ha kullen hos sig (om det blir något) har inte fått svar ännu, men jag hoppas på det.
TÄNK att det aldrig är bra…hur man än försöker…
Nåväl jag reder väl ut det här också, inga panikparningar blir det iallafall, bara för att få kattungar, då får jag väl vänta då, jag är ju van….
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Ja,man får aldrig det man bestämt.Men det är väl det som kallas LIVET?????
Min planering stöper också alltid.Jag ska ju nu ta hem Cogniac till mig och vill ju spara någon hona till honom,smtidigt som min Nokke måste ha någon/några att träna på.Helt plötsligt blir det väl flera kullar.Och det är som du skriver att det blir mindre kul om det är för många på en gång.
Häftigt namn:Elsa Eriksson.Har du någon sån att associera till som heter det=)

Hej Anja-)
Jo jag hörde av Pilla att du skuller ta hem Cogniac…hoppas du kan få något fint att spara efter honom.
Ha ha ha, nej jag har inga associantioner vad gäller Elsas namn. Men grejen är att dom som ska ha henne heter Eriksson och har själva bestämt att hon ska kallas Elsa.
Första gången dom var hit och skulle titta på henne sa Fred: NÅ, kan vi få gå upp och hälsa på frk Eriksson någon gång ??? Efter det fick hon heta Elsa Eriksson och jag tycker det är jättefint
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.