Fästingar och annat läskigt
Ger ni ex. Frontline åt era katter på sommaren?
Dräktighet? Det står ju att man kan göra det,men man vet ju inte…
Häruppe är vi ju ganska förskonade med dessa alla möjliga kryp:((Men klimatet har ju blivit mildare häruppe också.På gott och ont) =-(
Löss,Loppor? Min hund tog en nyvaken igelkott och jag blev livrädd för löss.Finns det några huskurer mot ohyra?

Jag har aldrig gett mina katter frontline. Av den enkla anledningen att jag har inte råd att köpa det till alla !! Det är ju så dyrt !
Några huskurer känner jag faktiskt inte till.
Jag försöker hålla gräste i kattgården klippt så det inte blir så mycket odjur, fästingarna trivs ju där det är högre gräs.
Loppor från igelkottarna har dom aldrig fått, ändå så brukar igelkottarna alltid ta en tur runt buren och ibland lägger dom sig och sover utanför nätet med nosen tryckt emot det.
Jag har också haft sovandes igelkottar på bron. Ibland sätter jag ett kompostnät i döröppningen ut och då lägger sig igelkotten utanför med nosen på tröskeln och ligger och kikar på katterna på andra sidan nätet, ofta somnar dom så också.
Frontline köper jag en gång per år och det är när vi åker till Indien, så jag kan lusa av vår hund där, för jag lovar att det kryper både det ena och det andra på honom när vi kommer dit. När vi åker hem är han jättefin , ren och blank i pälsen och inte en enda objuden hyresgäst är det på honom.
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.