tandkött
Hej!
Om kattens tandkött är röd vad innebär det? irritation?
beror ju på hur rött det är
ganska rödrosa är ju friskt o bra
är det hela munnen eller bara på vissa ställen??
´vissa ställen typ övre deln av käcken op vänstra sidan på sidorna……ja det var lite rödare än vanligt…
Vi har början borsta tänderna på den nya och ska börja på percy *han som har röd tandkött*….
om du tittar på kortet så är tandköttet "fläckigt…men så som det ser ut här är helt normalt
du får nog ta kort o visa oss så vi förstår vad du menar
sen kanske det oxå kan bero på att han byter tänder o att de växer
Jag borstar inte tänderna på mina katter och tur är väl det för annars skulle jag har sysselsättning hela dagarna…
Om katten får äta torrfoder är det jättebra för tänderna. Det håller tänder och tandkött i bra kondition. Motverkar bildningen av tandsten också.
Lotta
/Lotta
samma här
vore ju väldigt jobb
o skulle jag komma på den tanken idag…så skulle mina katter inte tro att jag vore klok
det får man nog börja med som små..OM man ska göra det
som Lotta säger…fodret ska motverka det…kan man ju hoppas i alla fall
mina katter har ingen tandsten att prata om
de gånger jag har varit hos vetten för att ta tandsten…de kunde jag ha besparat mig,..för det fanns knappt nåt att ta
Aaah okej, nej tänkte bara på Agrias tips att just undvika saker och ting…men vi tänkte borsta en gång i veckan då…kanske inte skadar….?
Jaa får göra det…tror det ser ut som du visar faktiskt…min kamera är utan batterier
#7 visst är det bra om du vänjer dem vid tandborstning, skadar inte alls. Du kommer att ha väldigt koll på dina katters tand- och munhälsa och det är positivt.
/Lotta
Ja,vi kämpar för art hålla de friska och glada…nu ingår detta inte i ämnet,men hade henne i rummet en vecka utan percy och släppte ut henne idag…de bråkade lite,men nu var hon cool och han feg…igen..men nu hoppar de inte ¨på varandra,bara slickar varandra…lite med tvång fortfarande… Så jag hoppas det blir bra…vill inte behöva sälja henne..hon är så söt…
#9 Låt dem lära känna varandra nu så blir de säkert jättebra kompisar med tiden.
Lotta
/Lotta
Ja… man blir ju kär i den nya katten…så jaa…

För att undvika tandsten är Plaque Off fantastiskt bra. Påverkar även andedräkten. Finns att köpa hos vet.
#12 Vet du i vilken ålder man kan börja ge katten det? Jag tänkte om det står något om det på burken.
Lotta
/Lotta

Nej det står ingen ålder specifiserat. Men tandsten kommer på de permanenta tänderna. Resultatet ser man efter 3-8 v.Man ska dock konsultera vet. om katten är under behandling för problem med sköldkörteln. Jag ger alla mina med jättebra resultat. Har gjort det rätt länge nu, o inte behövt ha dyra tandstensbehandlingar. Plus att dom slipper sövningar som är nog så viktigt.