Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 780 ggr
Kittentotts-deleted
0

Tycker ni kattleksaker är dyra?

Mitt gäng kattungar 7st hade superkul med något som lät som en stor karamell på parkettgolvet, tänkte får ta detta innan pojken vaknar, Visade sig var något helt annat, en torkad bajskorv

Uffe
0

Hahahaha ja det skall inte mycket till för att roa de små.
Jo jag tycker nog att de flesta leksaker är alldeles för dyra. En katt har ju lika roligt med en pappersbit som med en dyr mus

Kittentotts-deleted
0

ja här sitter pojken o tillverkar leksaker t de små hela dagarna nu när han är ledig, räcker med toa rullar, kartonger,vi kör mest med bollar som inte låter som vi köper i 4 pack på ÖB,även möss, sen köper jag kattmynta i burk o häller i strumpor o knyter upptill, de har skitkul åt dessa billiga saker. Men bajskorvar har jag aldrig kört medSkrattande

Leonis
0

Jag köpte en massa katt tunnlar som blev väldigt poppis här,problemet är ju att Hanen är för tjock/stor för att komma igenom hålet så han nästan fastnar i det Fundersam sen gillar dom ju toarullar så man har en hel del av dom på golvet,prasslande papper i boll form är också poppis.

Kronängens
0

#2 Vart köper man kattmynta på burk? I djuraffär? Kattmynta i strumpa lät som en leksak jag skulle vilja prova.

Kittentotts-deleted
0

Jag har köpt i zooaffärer, och så har ju de på utställningar oftast, Tassalogen har haft vet jag på internet.

#4 Måste få passa på berömma dina katter, oj vilka skönheter, blir salig av se, va inne på din sida.

m-hoog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ha,ha ja,det behövs inte så mycket för att roas. Tunnlar är väldigt poppis här hemma oxå, Billiga på ÖB.

Kittentotts-deleted
0

Hmmm har inte sett dem på ÖB, när köpte du dem? Åker dit flera ggr veckanSkrattande

m-hoog
0

När kan det vart , hmmmm ja november kanske, tror jag, dom kostade 29 kronor, billigt va? Jag tror jag har sett dom ganska nyligen oxå, i trollhättan. Tror även jag har sett på rusta vet int priset där men.

Kittentotts-deleted
0

Måste kolla idag på vår lediga stund.

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har också tunneln från ÖB, den är superskoj.=)

här hemma funkar papperspåsar utmärkt som leksaker också, istället för den dyra prasselpåsen man kan köpa i djuraffärer;P

Andra billiga saker de tycker om:

flaskkorkar, hårsnoddar, tops, tandpetare, snören som ska sitta i kläderna..*suck* hehe

Uffe
0

Tops, tandpetare och snören är förbjudna här hemma.
Jag gör ofta små bollar av papper som de leker med.

Nåt annat som de gillar skarpt är om man tar underull som man kammat bort och rullar ihop till en boll, så stor att de inte kan äta den.

Kittentotts-deleted
0

Ja snören har jag skräck av o andra små saker, hade nämligen en tid då jag skaffade mina katter 2002, oerfaren, satt ofta o broderade, rätt som det va såg jag min lilla tjej sitta tugga ivrigt på golvet, hmm! så jag tog upp henne, o såg något glimmande som va mot slutet för komma in, tog i den,o det va min broderi nål, jag dog o jag lovar det va en lång slemmig broderi tråd som hissades upp, usch usch inga mer broderier sen dess i detta huset.

Uffe
0

Pappers- och plastkassar är också strängeligen förbjudet att ha framme

m-hoog
0

Kan ju fortsätta med farliga små saker. Hade siames när jag växte upp, vi pyntade granen strax innan julafton vår siames tyckte att glittret var mycket vackert o tugga i sig lite, förstog inte varför Dennis som han hette blev sjuk. det blev tillslut ilfart till djurdr. Röntgen visade glitter i ändtarm som resulterade till opration. den bästa julklappen den julen var när Dennis blev frisk.

Naquita
0

kom på att det kanske lät som om ja låter mina katter leka med vad som helst. tops, tandpetare o sånt e saker de inte får leka med, men om matte råkar tappa en på golvet e de hur roliga som helst o leka med..

papperskassar e ingen fara, bara man tar väck handtagen på dom kan de väl inte fastna i dom på nåt sätt??

Uffe
0

Ja det finns säkert mycket farligt som man inte ens tänker på förrän det är för sent

Naquita
0

ja, det finns många faror för en nyfiken katt som man inte alls tänker på.

Uffe
0

På tal om jul och så, hittade jag en festlig grej, små värmeljus som går på batteri. 3 st för 20 spänn, men två extra batterier

Annkis54
0

här hos mig så har det aldrig varit intessant med dessa tunnlar.
men jag får ta o lägga fram den igen tills kattungarna börjar leka…fast jag har den typen som ramlar ihop….alltså den är inte öppen hela tiden
era är öppna va??
det som mina katter mest leker med är en liten studsboll modell mindre….gamla Bettan är galen i den. O så tycker de oxå att musen som piper är lite rolig
Uffe…varför är papperspåsar förbjudet hos dig…är det handtagen du menar??
jag har inte papperspåsar framme här heller…men det är av en annan orsak…ligger den det minsta fel på nåt sätt…så lägger Bettan en kisshög där
då är det nämligen en ny "kisslåda" för henne
hon har bestämda ideer den gamla damen.
men det får hon ha…så länge hon inte går i soffan eller liknande
jag får anpassa mig efter henne…hur var det nu igen man sa…katter har betjänter…Fot i munnnen det har HON o det vet hon hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

Ja det är handtagen i papperskassar som katterna kan få om halsen. Jag har sett en fullständigt skräckslagen katt med en kasse om halsen, inte min som tur var

diii
0

Ja tycker leksakerna är dyra ja…för det lilla man får ..men endå billigare än barn leksaker! Den där tunnel på ÖB är också en hit här! samma problem som Leonis! Percy är för " fet" för att komma in genom hålen..men han ska göra det iaf..så det är en rolig scen se honom med rumpan ute i luften !

Pingisbollar är också en hit hos oss….de jagar dem som bara den..som en fotbollsmatch…mkt motion och billiga på 10 kr:s affärer! =) Musen som rör sig var ingen kul…utan läskig tkte dem… =(..men musen som står på en boll o balanserar sig själv som den kan boxas med är också kul…

Intressant endå hur de kan ha kul med plast snöre från Ad-libris packer =D…

Har en mus som sitter fast i en plast pinne som jag springer runt med i lägenheten o dem flyger som bara den fram o tebax…alla slutat svettiga o törstiga :PSkrattande

Zimba
0

Göra bollar av smörpapper,det kan katterna leka med länge och gärna om dom hamnar under en matta, jösses va kul dom har.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Kronängens
0

#5 Tack!

EddaM
0

Mina katter hittar oxå leksaker i allt men jag älskar att se dem leka med vippor och ja….måste nog erkänna att jag köper en hel del leksaker och vippor. *ler*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z